Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/940
Title: Управління мотивацією на засадах якості життя як засіб підвищення конкурентоспроможності підприємства
Other Titles: Principles of motivation on quality of life as a means of increasing competitiveness and enterprise
Authors: Урсакій, Юлія Анатоліївна
Keywords: мотивація
motivation
конкурентоспроможність підприємства
competitiveness of the enterprise
мотивація персоналу
staff motivation
якість життя
quality of life
конкурентна боротьба
competition
трудові ресурси
workforce
механізм мотивації
motivation mechanism
Issue Date: 2013
Publisher: Зб. наук. праць Тернопільського нац. ун-ту. Тернопіль, 2013. Вип. 12 (Ч 4). С. 101-106
Abstract: У статті проаналізовано досвід підприємств зарубіжних країн та діяльність вітчизняних організацій. Запропоновано практичні рекомендації щодо впровадження системи мотивації персоналу підприємства на засадах кості як засіб підвищення продуктивності та конкурентоспроможності підприємства, розроблено наукові та методичні засади забезпечення балансу між економічною та соціальною ефективністю використання трудових ресурсів в організації щодо формування механізмів мотивації. The article analyzes the experience of foreign countries and companies the activities of domestic organizations and offered practical advice on implementation of motivation on the basis of quality as a means of increasing productivity and competitiveness the scientific and methodological basis of the balance between economic and social efficiency of utilization of labor resources in the organization on the formation mechanisms of motivation.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/940
ISSN: УДК 331.105.24.
Appears in Collections:06.81.65 Кадри підприємства. Організація праці. Умови праці. Оплата праці. Заробітна плата на підприємстві

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ea-12-4-101_merged.pdfосновний текст738.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.