Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/925
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМаначинська, Юлія Анатоліївна / Manachynska, Yulia-
dc.contributor.authorЄвдощак, Володимир Іванович / Yevdoshchak, Volodymyr-
dc.date.accessioned2021-10-15T14:31:45Z-
dc.date.available2021-10-15T14:31:45Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.otherISSN 1337-2955-
dc.identifier.urihttp://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/925-
dc.description.abstractThe article reveals the essence and the legal nature of a service charge at the enterprises of hotel management as an important working mechanism. The accent is made on the urgent need of the legalization of the “service charge” with the regulation of its legal basis at the legislative level. In order to increase the efficiency of the management of a modern hotel the author of thearticle suggested to develop social programmes. The practical implementation of a social package will help to balance the level of hotel staff earnings so that they are not dependent on a service fee. Special attention is given to the organization and methods of accounting the service charge (or tips) with the purpose of the management system improvement of the quality of hotel services rendering at the national level. У статті розкрито сутність та юридичну природу плати за послуги на підприємствах Росії управління готелем як важливий робочий механізм. Акцент робиться на нагальній потребі легалізація “плати за послуги” з регулюванням її правової бази на законодавчому рівні. З метою підвищення ефективності управління сучасним готелем автор статті запропонував розробити соціальні програми. Практична реалізація соціального пакету допоможе збалансувати рівень персоналу готелю заробіток, щоб вони не залежали від плати за послуги. Особлива увага приділяється організації та методи обліку плати за послуги (або поради) з метою системи управління покращення якості надання готельних послуг на національному рівні.uk_UK
dc.language.isoenuk_UK
dc.publisherThe scientific journal Public administration and Regional Development / School of Economics and Management in Public Administration. Bratislava, 2016. No. 2, December 2016, Volume XII. P. 131 – 137uk_UK
dc.subjectплата за послуги (поради)uk_UK
dc.subjectservice charge (tips)en
dc.subjectготельuk_UK
dc.subjecthotelen
dc.subjectготельне обслуговуванняuk_UK
dc.subjectthe hotel serviceen
dc.subjectсистема управлінняuk_UK
dc.subjectManagement Systemen
dc.subjectготельний курортuk_UK
dc.subjecthotel resorten
dc.subjectсоціальний пакетuk_UK
dc.subjectsocial packageen
dc.subjectзаробітна платаuk_UK
dc.subjectsalary/wagesen
dc.subjectсинтетичний облікuk_UK
dc.subjectthe synthetic accountingen
dc.subjectдержавне управлінняuk_UK
dc.subjectpublic administrationen
dc.titleThe service charge as an effective instrument in hotel management.en
dc.title.alternativeПлата за обслуговування як ефективний інструмент для управління готелями.uk_UK
dc.typeArticleen
Appears in Collections:71.35.75 Економіка, організація, управління, планування та прогнозування готельного господарства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
77_The service charge as an effective instrument in hotel management.pdfосновний текст822.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.