Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/894
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХитрова, Ольга Аліківна-
dc.date.accessioned2021-10-13T20:25:17Z-
dc.date.available2021-10-13T20:25:17Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationhttp://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/25_2020/25_2020.pdf#page=300uk_UK
dc.identifier.otherУДК 004.338.48:640.4-
dc.identifier.urihttp://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/894-
dc.description.abstractУ статті розглянуто сутність та класифікацію сучасних інформаційних систем, які використовуються в управлінні підприємствами готельного бізнесу. Вивчено особливості використання системи PMS. Дане питання є актуальним, оскільки готелі часто стоять перед вибором тієї чи іншої інформаційної системи для використання у власній господарській діяльності. Виокремлено низку функціональних переваг використання PMS, а саме: швидкість, мобільність, доступність дистанційного проведення операцій реєстрації та виїзду; можливість збільшення кількості місць за допомогою керування швидкістю та доступністю у реальному часі через розподільні канали; використання єдиного інтегрованого рішення; підвищення ефективності бізнесу. Зроблено висновок про необхідність застосування інформаційних систем як інструменту управління підприємствами готельного господарства. In the conditions of development of market relations and active participation of Ukraine in the world economic integration processes, the intensity of competition between business entities in the sphere of hotel business, there is a problem of ensuring their competitiveness, which is a primary prerequisite for maintaining a position in the tourist services market and the capture of new target segments. conditions of competition determines the role of information systems. From this it is obvious that the question of the effectiveness of the use of information systems in enterprise management should be of paramount importance and is relevant at all stages of its functioning. The article explores the peculiarities of using modern information systems in the activity of enterprises in order to increase the effectiveness of managerial decisions. The classification of modern information systems, which differ in variety of spheres and forms of their application, is considered. It is noted that automated hotel systems characterize a new stage of enterprise management automation that facilitates the management of hotel reservations and administrative tasks.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідна Європа: Економіка, бізнес та управління. 2020. Вип. 2 (25). С. 299-303uk_UK
dc.subjectінформаційні системиuk_UK
dc.subjectPMSuk_UK
dc.subjectІнтернет-технологіїuk_UK
dc.subjectготельний бізнесuk_UK
dc.subjectмодульuk_UK
dc.subjectпрограмне забезпеченняuk_UK
dc.subjectinformation systemsuk_UK
dc.subjectPMSuk_UK
dc.subjectinternet technologiesuk_UK
dc.subjecthotel businessuk_UK
dc.subjectmoduleuk_UK
dc.subjectsoftwareuk_UK
dc.titleІнформаційні системи як складник управління підприємствами готельного бізнесу в умовах конкуренціїuk_UK
dc.title.alternativeІnformation systems as a component of management of hotel enterprises in rivalryuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:06.54.51 Комп'ютеризація. Інформатизація. Економіка інформаційного обслуговування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25_2020.pdf6.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.