Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/878
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТомнюк, Тетяна Леонідівна-
dc.date.accessioned2021-10-13T18:30:19Z-
dc.date.available2021-10-13T18:30:19Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationhttp://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2018_2_46uk_UK
dc.identifier.otherУДК: 330.8:336.11: 336.025-
dc.identifier.urihttp://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/878-
dc.description.abstractМета статті полягає у визначенні місця державного фіскального регулювання в постулатах основних економічних теорій ХХ–ХХІ століття. Проведено аналіз, систематизацію та узагальнення наукових праць видатних учених – засновників та представників різних напрямів економічної теорії ХХ-ХХІ століття – щодо участі держави в регулюванні економічного розвитку. Виокремлено головні постулати державного регулювання економіки в таких концепціях, як кейнсіанство, монетаризм, теорія економіки пропозиції, інституціоналізм. Обґрунтовано, що участь держави в перерозподільчих процесах через використання податково-бюджетних важелів визначена практично у всіх економічних теоріях, проте з різним рівнем домінування та ефективності як інструменту економічних реформ. Продемонстровано широке використання фіскальних важелів для стабілізації економічної кон'юнктури, згладжування циклічних коливань, підтримки високих темпів зростання і високого рівня зайнятості в кейнсіанській моделі, теорії економіки пропозиції, інституціоналізмі. Засвідчено невизнання монетаристами фіскальної політики як засобу стабілізації економіки. Зроблено висновок про наявність переваг та недоліків щодо фіскального регулювання економіки в кожній з розглядуваних економічних теорій. Визначено, що переважання тієї чи іншої концепції залежить від загальної економічної політики держави і цілей державного регулювання. Аргументовано, що в новітній історії фіскальної політики України домінують підходи, визначені теорією економіки пропозиції, зокрема з часу набуття чинності Податковим кодексом України зменшено кількість податків і зборів, знижено ставку податку на прибуток та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. The aim of the article is to determine the place of the state financial regulation in the postulates of the basic economic theories of XX–XXI centuries. There carried out an analysis, systematization and generalization of scientific works of outstanding scientists – founders and representatives of various directions of the economic theory of XX–XXI centuries – about the participation of the state in the regulation of economic development. The main postulates of state regulation of the economy in such concepts as Keynesianism, monetarism, the supply theory, institutionalism are singled out. It is substantiated that the state participation in redistribution processes through using financial instruments is defined practically in all economic theories, however, with the levels of domination and efficiency as an instrument for providing economic reforms being different. The wide use of financial levers for stabilizing the economic situation, smoothing cyclical fluctuations, maintaining high growth rates and high employment in the Keynesian model, the supply theory, institutionalism are demonstrated. The non-recognition of financial policy as a means to stabilize the economy by monetarism is testified. It is concluded that there are advantages and disadvantages in financial regulation of the economy in each of the economic theories under consideration. It is determined that the predominance of this or that concept depends on the general economic policy of the state and the goals of state regulation. It is argued that in the recent history of Ukraine’s financial policy, the approaches determined by the supply theory dominate, in particular since the entry into force of the Tax Code of Ukraine, the amount of taxes and fees has been reduced, the income tax rate and the single contribution to the compulsory state social insurance have been reduced.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherПроблеми економіки. 2018. № 2. С. 313–318.uk_UK
dc.subjectДержавне регулювання економікиuk_UK
dc.subjectState regulation of economyuk_UK
dc.subjectфіскальне регулюванняuk_UK
dc.subjectfinancial regulationuk_UK
dc.subjectринкова економікаuk_UK
dc.subjectmarket economyuk_UK
dc.subjectподаткиuk_UK
dc.subjecttaxesuk_UK
dc.subjectкейнсіанствоuk_UK
dc.subjectKeynesianismuk_UK
dc.subjectмонетаризмuk_UK
dc.subjectmonetarismuk_UK
dc.subjectтеорія економіки пропозиціїuk_UK
dc.subjectsupply theoryuk_UK
dc.subjectінституціоналізмuk_UK
dc.subjectinstitutionalismuk_UK
dc.titleФіскальне регулювання у провідних економічних теоріях ХХ-ХХІ століттяuk_UK
dc.title.alternativeFinancial Regulation in the Leading Economic Theories of XX–XXI Centuriesuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:06.03.07 Загальні економічні теорії



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.