Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/787
Title: Брендингові технології як спосіб популяризації товарів
Other Titles: Branding technologies as a method of goods popularization
Authors: Хитрова, Ольга Аліківна
Keywords: брендинг
технології
товари і послуги
популяризація
ринок
popularization
branding
technologies
decrease
goods and services
Issue Date: 2019
Publisher: Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Сер. Економічні науки. 2019. Вип. 2 (74). С. 81-89
Abstract: У статті проаналізовано вплив та значення брендингових технологій на сучасному конкурентоспроможному і перенасиченому товарами і послугами ринку. Охарактеризовано поняття «бренд» і «брендинг», висвітлено основні етапи процесу його формування. Розглянуто та виокремлено основні брендингові технології у сфері послуг: «сутність бренду», «тотальний брендинг за Томпсоном», «процес узгодження бренду» і «ГралІтео». Особлива увага приділяється розгляду способів та етапів їх впровадження і використання та висвітлено основні недоліки та переваги. Наведено порівняльну таблицю вартості світових та вітчизняних брендів, проаналізовано причини їх спаду та зростання, порівняно з попередніми роками. На їх прикладі охарактеризовано вплив брендингових технологій на вартість бренду та тенденції розвитку бренду на світовому швидкозростаючому ринку. The purpose of the study is to characterize and analyze the most common branding technologies and to identify their role in the development of the services market in Ukraine and in the world. The article analyzes the influence and significance of branding technologies in the modern competitive and supersaturated market with goods and services.The concepts of «brand» and «branding» are characterized, the mainstages of the process of their formation are highlighted. The main branding technologies in the services sector were reviewed and highlighted: «brandessence», «total branding of Thompson», «brand alignment process» and «“GralIteo». As an example, there is a comparative table of the cost of global and domestic brands, the reasons of their decline and growth are analyzed compared with previous years. On their example, there are characterized the influence of branding technologies on the brand value and trends in the development of the brand in the global fast-growing market.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/787
Appears in Collections:06.81.55 Збут продукції, маркетинг



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.