Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/534
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГільдебрант, Катерина Йосипівна / Hildebrant, Kateryna-
dc.date.accessioned2021-09-24T20:23:14Z-
dc.date.available2021-09-24T20:23:14Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.otherУДК 821.111.02 “195/196”-
dc.identifier.urihttp://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/534-
dc.description.abstractУ статті розглядається відповідність стилю англійських письменників «сердиті молоді люди» критеріям вирізнення документальної літератури. Встановлюється фактуальність оповіді, мінімалізація тропів, уподібнення стилю письменників репортажу, об’єктивізація зображення шляхом амальгамації точки зору автора із думками і висновками протагоніста. The article deals with correlating the style of English writers, representatives of the literary group Angry Young Men, with the criteria of distinguishing documentary fiction as a literary genre that intentionally blurs the line between fact and fiction. Significant spread of documentary fiction begins with the mid-twentieth century, the time when Angry Young writers started their literary career. These writers’ narrative is saturated with post-war realities, true-to-life descriptions of British society, the authenticity of which has been proved by multiple scientists and critics’ reviews. Their novels and plays have been recognized as absolutely adequate depiction of British life of the 50s. Using the principle of objective narrative, Angry Young Men stick to simple documentary style that resembles a report and is marked with deliberate understatement of aesthetics and lack of ostentation, as they get rid of most tropes. Even in the dramatic genre AYM tend to approximate realistic talk. Theatrical language in their works is executed in the form of everyday discourse: it is full of gaps, repetitions, incoherence, silence, reinforcing the effect of life likelihood. Moreover, writers adhere to the principle of factuality through non-interference with the development of the plot, transforming consciousness of protagonists into means of expressing authors’ literary reflection. Because of such author’s detachment characters’ description is provided through the prism of protagonist’s worldview, while the hero himself, his thoughts and deeds are mostly described by other characters. In a word, Angry Young writers lead their reader without pressure and moralization hence achieving documentary effect which will be one of the most popular ways of expressing author’s viewpoint in the twentieth century prose.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherНаукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : Філологічні науки. Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2014. Випуск 36. С. 39-42uk_UK
dc.subjectдокументальністьuk_UK
dc.subjectdocumentary characteren
dc.subjectфактуальністьuk_UK
dc.subjectfactualityen
dc.subjectдокументальна літератураuk_UK
dc.subjectdocumentary fictionen
dc.subjectоб’єктивністьuk_UK
dc.subjectobjectivityen
dc.subjectжиттєподібністьuk_UK
dc.subjectlife likelihooden
dc.subjectпортретuk_UK
dc.subjectportraiten
dc.titleФактуальність та документальний характер творів англійських письменників «Сердиті молоді люди»uk_UK
dc.title.alternativeFactuality and Documentary Character of Fiction by English Angry Young Men Writersen
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:17.07.31 Художні методи, літературні стилі та напрями

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Npkpnu_fil_2014_36_11 (1).pdfОсновний текст81.57 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.