Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/529
Назва: Економічне обґрунтування конкурентоспроможності та доцільності виробництва кулінарної продукції з йодовмісною сировиною в закладах ресторанного господарства
Інші назви: Economic substantiation of competitiveness and expediency of production of culinary products from iodine-containing raw materials in restaurants
Автори: Паламарек, Каріна Вікторівна
Струтинська, Любов Тодорівна
Теми: овочеві пасти
vegetable pastes
йодовмісна добавка
iodine-containing additive
економічна ефективність
economic efficiency
конкурентна спроможність
competitiveness
Дата публікації: 2020
Видавництво: Вісник Чернівецького торговельно-економічного-інституту. Економічні науки. 2020. Вип. ІII (79). С. 148-159.
Бібліографічний опис: http://chtei-knteu.cv.ua/herald/content/download/archive/2020/v3/12.pdf
Короткий огляд (реферат): Актуальність. Постановка проблеми. Зі вступом України в ринкову стадію свого розвитку змінилися форми ведення підприємницької діяльності. Підприємствам надані широкі права і можливості у реалізації своїх економічних інтересів, виборі способів організації виробництва, збуту продукції. При цьому підприємства виходять із власних ресурсних можливостей з урахуванням широкого спектра факторів, в тому числі активного захисту своїх ринкових позицій та виходу на нові ринки. Актуальність проведених досліджень зумовлена значною увагою до питання впровадження інноваційних технологій у заклади ресторанного господарства. Інноваційна діяльність вимагає якісно нового підходу, вона має бути не одиничним актом впровадження нововведення, а стратегічно орієнтованою системою заходів щодо розробки, впровадження, освоєння, виробництва, комерціалізації й аналізу ефективності інновацій. Інноваційна діяльність пов'язана з трансформацією наукових досліджень і розробок, винаходів і відкриттів у новий продукт або новий технологічний процес, які впроваджуються у виробничий процес, або в новий підхід до соціальних послуг. Інноваційна діяльність передбачає створення цілого комплексу наукових, технологічних, організаційних, фінансових і комерційних заходів, які у своїй сукупності ведуть до створення інновації «під ключ», тобто повністю готової до реалізації на ринку. Розробка овочевих паст з йодовмісною сировиною сприяє зміцненню конкурентної позиції підприємства на ринку. Можливість підвищення конкурентоспроможності буде здійснена завдяки поліпшенню якісних характеристик продукції і виведенню нової продукції на ринок. Нові види овочевих паст з йодовмісною сировиною є аналогами класичних овочевих паст, але мають більш позитивне значення в економічній та соціальній ефективності. З погляду соціальної ефективності, запропонована продукція має переваги над традиційною, оскільки має підвищену харчову, біологічну цінність та підвищені технологічні показники. Економічний ефект обумовлений можливостями розширення асортименту продуктів харчування, що випускаються, залучення ширшого кола споживачів і, відповідно, можливістю збільшення обсягу реалізації. Мета дослідження. Метою даної статті є економічне обґрунтування цінової політики нової розробленої кулінарної продукції з йодовмісною сировиною, її соціальної ефективності, яка забезпечить конкурентоспроможність закладів ресторанного господарства. Методологія. Методика проведення економічних досліджень ґрунтувалась на застосуванні теорії та практики прийняття господарських рішень, ринкових методів ціноутворення та визначення цінових стратегій. Результати. У статті проведено розрахунки сировинного набору для виробництва овочевих паст з йодовмісною сировиною. Проведено оцінку конкурентоспроможності нових кулінарних виробів. Визначено соціальний ефект від впровадження розробленої кулінарної продукції з йодовмісною сировиною. Розраховано та змодельовано комплексний показник конкурентоспроможності для нової кулінарної продукції з йодовмісною сировиною. Практичне значення. У процесі виконання досліджень у роботі було встановлено, що соціальний ефект впровадження проведених розробок у практику полягає у наступному: розширення асортименту кулінарної продукції з підвищеним вмістом йоду та збалансованим нутрієнтним складом; підвищення харчової цінності кулінарної продукції; профілактику ендемічних захворювань; підвищення продуктивності, поліпшення умов праці та культури виробництва у закладах ресторанного господарства. Перспективи подальших досліджень. Здійснити комплекс робіт щодо впровадження розроблених технологій у виробництво закладів ресторанного господарства м. Чернівці. The complexity, diversity and contradictions of modern socio-political and economic transformations in society, their novelty and dynamism in the context of market transformation raise questions the concerning usage of scientific and technological potential of food industries in restoring and developing the real sector of the economy and making it innovative. The relevance of the research is due to the considerable attention to the introduction of innovative technologies in restaurants. Innovation requires a qualitatively new approach; it should not be a single act of innovation, but a strategically oriented measurement system for the development, implementation, production, commercialization and analysis of the effectiveness of innovation. Innovative activity is associated with the transformation of research and development, inventions and discoveries into a new product or new technological process, which are introduced into the production process, or into a new approach to social services. Innovation involves the creation of a set of scientific, technological, organizational, financial and commercial activities, which together lead to the creation of turnkey innovation, i.e. fully ready for sale on the market. The development of vegetable pastes with iodine-containing raw materials helps to strengthen the company's competitive position in the market. The opportunity to increase competitiveness will be realized through the improving the quality characteristics of products and bringing new products into the market. New types of vegetable pastes with iodine-containing raw materials are analogs of classic vegetable pastes, but have a more positive value in economic and social efficiency. In terms of social efficiency, offered products have advantages over traditional ones, as they have increased nutritional, biological value and increased technological performance. The economic effect is due to the possibility of expanding the range of food products, attracting a wider range of consumers and, accordingly, the possibility of increasing sales.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/529
Розташовується у зібраннях:71.33.75 Економіка, організація, управління, планування та прогнозування в ресторанному господарстві

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Паламарек, Струтинська.pdfОсновний текст592.07 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.