Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/523
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧаплінський, Юрій Богданович-
dc.contributor.authorНікульча, Валентин Анатолійович-
dc.date.accessioned2021-09-24T10:08:45Z-
dc.date.available2021-09-24T10:08:45Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationhttp://chtei-knteu.cv.ua/herald/content/download/archive/2019/v3_4/14.pdfuk_UK
dc.identifier.otherУДК 339.138-
dc.identifier.urihttp://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/523-
dc.description.abstractАнотація У статті досліджуються особливості розробки та впровадження методичного підходу до визначення ефекту взаємодії туристичного підприємства із споживачами та партнерами в межах концепції маркетингу взаємовідносин. Визначено, що даний процес має передбачати проходження п’яти етапів: формування напрямків оцінювання ефекту взаємодії туристичного підприємства; розробка матриць оцінки взаємодії; порівняльний аналіз отриманих результатів; визначення кореляційно-регресійного зв’язку між ефектом взаємодії туристичного підприємства та прибутком; рекомендації щодо активізації напрямків взаємодії. Впровадження запропонованого методичного підходу у практичну діяльність туристичного підприємства дозволить вивести на новий якісний рівень управління підприємством загалом, та маркетингом, зокрема. Summary The article focuses on the fact that the effectiveness of the tourism enterprise depends directly on its relationship with other market entities (consumers and partners), which involves using as a priority concept of marketing management of the tourism enterprise relationship marketing. This determines the relevance of the study of the features of the development and implementation of a methodological approach to determine the effect of the interaction of the tourism enterprise with consumers and partners within this concept. It is determined that this process should involve the passage of five stages: the formation of directions for evaluating the effect of tourism enterprise interaction (the structural components of the marketing management system in terms of interaction marketing are proposed); development of interaction assessment matrices (it is recommended to use SNW - analysis, which involves determining not only strengths (S) and weaknesses (W) but also neutral positions (N)); comparative analysis of the obtained results (involves studying the effect of interaction for each tourist enterprise for a certain period of time and comparing it with a similar indicator for other market participants); determining the correlation-regression relationship between the effect of tourism enterprise interaction and profit (carried out in two directions - for the aggregate of enterprises and for an individual market entity); recommendations for enhancing engagement areas. As a result, the management of the tourism enterprise is offered to choose one of four alternative marketing strategies that allow to improve the main indicators of its activity: a strategy of improving the productive areas of interaction; a strategy for taking into account other significant factors of management effectiveness; strategy for improving the effectiveness of individual areas of interaction; strategy for finding alternatives. The implementation of the proposed methodological approach in the practical activity of the tourism enterprise will bring to a new qualitative level the processes of enterprise management in general, and marketing in particular.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. 2019. Вип. III-IV. (75-76). C. 146 - 161uk_UK
dc.subjectефект взаємодіїuk_UK
dc.subjectinteraction effectuk_UK
dc.subjectмаркетинг взаємовідносинuk_UK
dc.subjectmarketing of relationshipsuk_UK
dc.subjectефект взаємодії із споживачамиuk_UK
dc.subjecteffect of interaction with consumersuk_UK
dc.subjectефект взаємодії з партнерамиuk_UK
dc.subjecteffect of interaction with partnersuk_UK
dc.titleМетодичний підхід до оцінювання ефекту взаємодії туристичного підприємства із споживачами та партнерамиuk_UK
dc.title.alternativeThe Methodical Approach to the Evaluation of Effect of Interaction of Tourist Enterprise with Consumers and Partnersuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:06.81.55 Збут продукції, маркетинг

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Оцінювання ефекту взаємодії.pdfОсновний текст277.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.