Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/522
Title: Групування витрат на розробку та імплементацію програми лояльності
Other Titles: Grouping Costs for the Development and Implementation of a Loyalty Program
Authors: Чаплінський, Юрій Богданович
Нікульча, Валентин Анатолійович
Keywords: витрати
costs
програма лояльності
loyalty program
клієнтська база даних
customer database
комплекс комунікацій з клієнтами
complex of communications with clients
менеджмент системи лояльності
loyalty system management
Issue Date: 2020
Publisher: Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. 2020. Вип. IV. C.151 - 162
Citation: http://chtei-knteu.cv.ua/herald/content/download/archive/2020/v4/11.pdf
Abstract: Анотація Актуальність. У процесі маркетингової діяльності підприємства виникають питання доцільності розробки та імплементації у їх практичну діяльність програм лояльності, які є дієвим інструментом комунікаційного впливу на споживача і в довгостроковій перспективі призводять до зростання показників ефективності діяльності підприємства. Програми лояльності спрямовані на зростання конкурентоспроможності підприємства, побудову стратегії довготривалих, взаємовигідних відносин з дійсними та потенційними споживачами товарів у результаті їх залучення, утримання та примноження. Постановка проблеми. Важливим питанням, з точки зору оцінки ефективності програми лояльності є формування її фінансової концепції, що полягає у прогнозуванні та здійсненні оцінки майбутніх витрат на реалізацію програми лояльності й можливостей їх покриття. Саме тому актуальності набувають питання групування витрат програми лояльності з урахуванням усіх запланованих заходів та необхідних для їх просування маркетингових інструментів. Мета дослідження. Мета статті полягає у групуванні окремих статей витрат на розробку та впровадження програми лояльності відповідно до ключових її складових. Методологія. У процесі виконання дослідження використано загальнонаукові теоретичні методи: системний аналіз, метод наукової абстракції, а також абстрактно- логічний метод для узагальнення та групування витрат на програму лояльності за окремими статями та групами. Результати. У статті згруповано основні витрати на розробку та провадження програми лояльності у процесі маркетингової діяльності підприємства. Визначено, що витрати доцільно групувати за п’ятьма основними групами: витрати на формування клієнтської бази даних; витрати на комплекс комунікацій з клієнтами; витрати на фінансування матеріальних та нематеріальних привілеїв програм лояльності; витрати на функціонування аналітичного ядра програми лояльності; витрати, пов’язані з кадровим забезпеченням управління програмою лояльності. У кожній з груп визначено конкретні статті витрат на розробку та впровадження програми лояльності. Практичне значення. Впровадження запропонованого групування витрат на програми лояльності дозволить їх оптимізувати, а також максимізувати їх ефективність, що в майбутньому дасть можливість вивести на новий якісний рівень управління маркетинговою діяльністю підприємства загалом та маркетинговими комунікаціями зокрема. Перспективи подальших досліджень. У подальших дослідженнях доцільно розглянути сучасні методи формування бюджету програм лояльності, можливості їх застосування підприємствами різних галузей економіки, а також проаналізувати систему показників, за якими можна буде оцінити ефективність зазначених витрат в аспекті досягнення маркетингових цілей. Summary In the process of marketing activities of the enterprise there are questions of expediency of development and implementation in their practical activity of loyalty programs which are an effective tool of communication influence on the consumer and in the long run lead to growth of indicators of efficiency of enterprise activity. Loyalty programs are aimed at increasing the competitiveness of the enterprise, building a strategy of long-term, mutually beneficial relationships with actual and potential consumers of goods because of their attraction, retention and multiplication. An important issue in terms of assessing the effectiveness of the loyalty program is the formation of its financial concept, which is to forecast and assess the future costs of implementing a loyalty program and opportunities to cover them. That is why the issues of systematization of the costs of the loyalty program become relevant, taking into account all the planned activities and the marketing tools necessary for their promotion. The purpose of the article is to systematize individual items of expenditure for the development and implementation of a loyalty program in accordance with its key components. The article systematizes the main costs for the development and implementation of a loyalty program in the marketing activities of the enterprise. It is determined that the costs should be grouped into five main groups: the cost of forming a customer database; costs for a set of communications with customers; the cost of financing the tangible and intangible benefits of loyalty programs; the cost of operating the analytical core of the loyalty program; costs associated with staffing the management of the loyalty program. In each of the identified groups, specific cost items for the development and implementation of a loyalty program are identified. The introduction of the proposed systematization of the costs of the loyalty program will optimize them and maximize their effectiveness, which in the future will bring to a new level of quality management of marketing activities in general, and marketing communications in particular.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/522
Appears in Collections:06.81.55 Збут продукції, маркетинг

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Групування витрат.pdfОсновний текст183.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.