Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/397
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorУрсакій, Юлія Анатоліївна-
dc.date.accessioned2021-09-15T10:09:43Z-
dc.date.available2021-09-15T10:09:43Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.otherУДК 378.1-
dc.identifier.urihttp://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/397-
dc.description.abstractВ статті розглядається використання інтрапренерства як концептуальної методики викладання у вищій школі. Дослідження проблеми молодіжної міграції та конкурентоспроможності закладів вищої освіти України виявило необхідність вивчати освітнію діяльність з точки зору підприємництва. Виокремлено найактуальніші інноваційні технології, яких потребує сучасний освітній процес: структурно-логічні технології, інтеграційні технології, професійно-ділові ігрові технології, тренінгові засоби, діалогово-комунікаційні технології. Оскільки, інноваційність вимагає нових способів мислення в робочому середовищі, то інтрапренерство є оптимальним вирішенням даного процесу. У науковому доробку інтрапренерство вивчається з двох позицій: інтрапренер-викладач та інтрапренер-студент. Виокремлено основні елементи, які впливають на розвиток інтрапренерства в закладах вищої освіти: управлінська підтримка, свобода на робочому місці, винагорода, час. Запропоновані заходи щодо ефективного впровадження інтрапренерства у вітчизняний освітянський простір. In this article the author considers the use of entrepreneurship as conceptual teaching methods in higher education. The analyzing problems of youth migration and competitiveness of higher education institutions in Ukraine revealed the need to study educational activities in terms of entrepreneurship. There is an urgent need to integrate new learning methods for the digital world, due to the need to be innovative and creative. That is why, the most relevant innovative technologies are identified, which require modern educational process: structural-logical technologies, integration technologies, professional-business game technologies, training tools, dialogue-communication technologies. The use of unconventional teaching methods will increase the level of educational services provisions. Since innovation requires new ways of thinking in the working environment, intrapreneurship is the optimal solution to this process. In this research, the development of intrapreneurship is examined from two perspectives: an intrapreneur-teacher and an intrapreneur-student. The conducted SWOT analysis of the intrapreneurship using in HEI demonstrates the quantitative advantage of the intrapreneurship positive characteristics. This gives the opportunity for comprehensive development of the teacher-intern and student-intern and will create a competitive advantage of HEI. As a consequence, such positive changes will attract more entrants, which will reduce the outflow of intellectual youth abroad. The main elements that influence the development of intrapreneurship in higher education institutions are identified: managerial support (when recruiting staff to give preference to intrapreneurs over regular teaching staff; creating conditions and giving access to resources that foster innovative ideas; support at the stage of innovative development), freedom in the workplace (granting autonomy to employees' decisions; - delegating authority and responsibility for decisions made; encouraging decentralization), remuneration (tangible and intangible motivation for the introduction of an intrapreneur), time (the ability to plan your daily routine). Measures for the effective implementation of intrapreneurship in the domestic educational space are proposed.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки, 2019. Вип. ІІІ-ІV (75-76). C. 259-269.uk_UK
dc.subjectінноваціїuk_UK
dc.subjectinnovationsuk_UK
dc.subjectінноваційністьuk_UK
dc.subjectinnovationuk_UK
dc.subjectінтрапренерствоuk_UK
dc.subjectintrapreneurshipuk_UK
dc.subjectміграціяuk_UK
dc.subjectmigrationuk_UK
dc.subjectосвітній процесuk_UK
dc.subjecteducational processuk_UK
dc.subjectпідприємництвоuk_UK
dc.subjectentrepreneurshipuk_UK
dc.titleІнтрапренерство як форма управління людським капіталом в освітньому просторіuk_UK
dc.title.alternativeIntrapreneurship as a form of human capital management in the educational spaceuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:06.01.45 Викладання економічних наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
23.pdfОсновний текст212.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.