Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/3240
Title: Принципи ESG та цілі сталого розвитку: маркетинговий аспект
Other Titles: ESG Principles and Sustainable Development Goals: a Marketing Aspect
Authors: Чаплінський, Юрій Богданович / Chaplinskyi, Yurii
Бозуленко, Олена Ярославівна / Bozulenko Olena
Keywords: ESG-принципи
ESG principles
екологічний принцип
environmental principles
соціальний принцип
social principles
корпоративне управління
corporate governance
сталий розвиток
sustainable development
Issue Date: 2025
Publisher: Чаплінський Ю. Б. ПРИНЦИПИ ESG ТА ЦІЛІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ: МАРКЕТИНГОВИЙ АСПЕКТ / Ю. Б. Чаплінський, О. Я. Бозуленко // Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. – 2025. – № 2 (98). – Економічні науки. – С. 142–161. – DOI: http://doi.org/10.34025/2310-8185-2025-1.97.04.
Citation: http://herald.chite.edu.ua/content/download/archive/2025/v2/9.pdf
Abstract: У статті проаналізовано інтеграцію ESG-принципів у маркетингові стратегії компаній у контексті досягнення Цілей сталого розвитку ООН. Розглянуто ролі маркетологів у формуванні екологічно свідомого, соціально відповідального та етично керованого бізнесу. Актуальність теми зумовлена зростаючим впливом брендів на суспільство в умовах глобальних викликів – кліматичних, соціальних та управлінських. The article analyzes the integration of ESG principles into companies’ marketing strategies in the context of achieving the UN Sustainable Development Goals. The roles of marketers in shaping environmentally conscious, socially responsible, and ethically governed businesses are examined. The relevance of the topic is driven by the growing impact of brands on society amid global challenges — environmental, social, and governance-related.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/3240
Appears in Collections:71.01.54.05 Маркетинг

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bozulenko_pru.pdfосновний текст274.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.