Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/323
Title: Дистанційна форма здобуття вищої освіти: переваги та недоліки
Other Titles: Distance Learning in Higher Education: Advantages and Disadvantages
Authors: Гільдебрант, Катерина Йосипівна
Keywords: дистанційне навчання
distance learning
методика викладання іноземної мови
methods of teaching foreign languages
переваги
advantages
недоліки
drawbacks
змішані курси
mixed courses
Issue Date: 2015
Publisher: Zbiór artykulów naukowych. Pedagogika. Teotetyczne i prektyczne aspekty rozwoju wspolczesnej nauki (30.09.2015 - 01.10.2015 ). Warshawa : Sp. z o.o. «Diamond trading tour», 2015. S. 40-43.
Abstract: У статті аналізується суть, мета та цінність дистанційного навчання; актуальність створення дистанційних курсів з іноземної мови. Досліджено особливості дистанційної форми здобуття знань, її переваги та недоліки на поточний момент. Виділено та розглянуто п’ять форм організації дистанційного навчання, які можна успішно використовувати для введення елементів дистанційного курсу в умови аудиторного навчання та для створення змішаних курсів: hotlist, treasure hunt, subject sampler, multimedia scrapbook та webquest. The article analyzes the essence, purpose and value of distance learning; relevance of creating distance learning courses for teaching a foreign language. The peculiarities of the remote form of knowledge acquisition, its advantages and disadvantages are investigated. The five forms of distance eductaion that can be successfully used in the offline classroom and to create mixed courses: hotlist, treasure hunt, subject sampler, multimedia scrapbook, webquest are specified and viewed.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/323
ISBN: 978-83-65207-39-5
Appears in Collections:14.01.87.23 Дистанційне навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gildebr_15.pdfОсновний текст1.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.