Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/323
Title: | Дистанційна форма здобуття вищої освіти: переваги та недоліки |
Other Titles: | Distance Learning in Higher Education: Advantages and Disadvantages |
Authors: | Гільдебрант, Катерина Йосипівна |
Keywords: | дистанційне навчання distance learning методика викладання іноземної мови methods of teaching foreign languages переваги advantages недоліки drawbacks змішані курси mixed courses |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Zbiór artykulów naukowych. Pedagogika. Teotetyczne i prektyczne aspekty rozwoju wspolczesnej nauki (30.09.2015 - 01.10.2015 ). Warshawa : Sp. z o.o. «Diamond trading tour», 2015. S. 40-43. |
Abstract: | У статті аналізується суть, мета та цінність дистанційного навчання; актуальність створення дистанційних курсів з іноземної мови. Досліджено особливості дистанційної форми здобуття знань, її переваги та недоліки на поточний момент. Виділено та розглянуто п’ять форм організації дистанційного навчання, які можна успішно використовувати для введення елементів дистанційного курсу в умови аудиторного навчання та для створення змішаних курсів: hotlist, treasure hunt, subject sampler, multimedia scrapbook та webquest. The article analyzes the essence, purpose and value of distance learning; relevance of creating distance learning courses for teaching a foreign language. The peculiarities of the remote form of knowledge acquisition, its advantages and disadvantages are investigated. The five forms of distance eductaion that can be successfully used in the offline classroom and to create mixed courses: hotlist, treasure hunt, subject sampler, multimedia scrapbook, webquest are specified and viewed. |
URI: | http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/323 |
ISBN: | 978-83-65207-39-5 |
Appears in Collections: | 14.01.87.23 Дистанційне навчання |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gildebr_15.pdf | Основний текст | 1.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.