Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/3070
Title: SWOT-аналіз потенціалу післявоєнного розвитку гастрономічного туризму в Україні.
Other Titles: SWOT Analysis of the Potential for Post-War Development of Gastronomic Tourism in Ukraine
Authors: Багрій, Конон Леонідович / Bagrii, Konon
Вдовічена, Ольга Геннадіївна / Vdovichena, Olha
Вдовічена, Поліна Анатоліївна
Keywords: гастрономічний туризм
SWOT-аналіз
розвиток
потенційні можливості
стратегія
gastronomic tourism
development
potential opportunities
Issue Date: 2024
Publisher: Багрій К. SWOT-АНАЛІЗ ПОТЕНЦІАЛУ ПІСЛЯВОЄННОГО РОЗВИТКУ ГАСТРОНОМІЧНОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ / К. Багрій, О. Вдовічена, П. Вдовічена // Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. – 2024. – № 4(96). – С. 210–226. – DOI: DOI: http://doi.org/10.34025/2310-8185-2024-4.96.13.
Abstract: Україна різноманітна в усіх своїх проявах і кожен регіон, має свої особливості та перспективи розвитку гастрономічного туризму. Зсув споживчого попиту у бік нематеріальної культури відкриває можливості появи нових туристичних напрямів і розвитку та брендингу тих, що вже існують. Їжа, будучи фізичною необхідністю, уособлює культурну самобутність та індивідуальність народу. Гастрономічний туризм, у свою чергу, дозволяє задовольнити туристичний попит в отриманні нових вражень, екзотики, незвичайності та глибшого розуміння місця. Тому, наразі актуальним є дослідження складних аспектів та потенційних можливостей розвитку гастрономічного туризму в Україні із застосуванням SWOT–аналізу, як невід'ємної складової стратегічного планування. Ukraine is diverse in all its manifestations and each region has its own characteristics and prospects for the development of gastronomic tourism. The shift in consumer demand towards intangible culture opens up opportunities for the emergence of new tourist destinations and the development and branding of those that already exist. Food, being a physical necessity, embodies the cultural identity and individuality of the people. Gastronomic tourism, in turn, allows you to satisfy tourist demand in obtaining new impressions, exoticism, unusualness and a deeper understanding of the place. Therefore, it is currently relevant to study the complex aspects and potential opportunities for the development of gastronomic tourism in Ukraine using SWOT analysis as an integral part of strategic planning. The conducted research gives grounds to assert that gastronomic tourism is based on expanding knowledge about the national cuisine and traditions of a particular region. At the same time, the elements of gastronomic tourism are inherent to many types of tourism to varying degrees. Analyzing the subjects of tourism activity, from the point of view of the presentation of national Ukrainian cuisine and a diverse palette of presentation of culinary heritage, it is necessary to focus on gastronomic tourism as a means of cultural branding. Gastronomic trips are an additional way to get acquainted with the cultural heritage of different countries and regions, since national dishes reflect the lifestyle, views and customs of the peoples living in Ukraine. The results of the SWOT analysis of the gastronomic tourism sector of Ukraine reflect that the Ukrainian gastronomic infrastructure has many strengths and opportunities to prevent threats and strengthen existing weaknesses of the industry.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/3070
Appears in Collections:71.37.75 Економіка, організація, управління, планування та прогнозування туризму

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NEW_Стаття_Багрій_ЧТЕІ_ДТЕУ_IV.pdfосновний текст415.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.