Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/3025
Title: Innovative Approaches to the Development of Higher Education in the Cross-border Space of Ukraine and Romania
Other Titles: Інноваційні підходи до розвитку вищої освіти в транскордонному просторі України та Румунії
Authors: Кифяк, Василь Федорович / Kyfiak, Vasyl / Kyfyak, Vasyl
Keywords: higher education
cross-border space
innovative approaches
higher education institutions (HEIs)
вища освіта
транскордонний простір
інноваційні підходи
ЗВО
Issue Date: 2025
Publisher: Kyfyak V. INNOVATIVE APPROACHES TO THE DEVELOPMENT OF HIGHER EDUCATION IN THE CROSS-BORDER SPACE OF UKRAINE AND ROMANIA / V. Kyfyak // Модернізація управління соціально-економічним розвитком регіону в умовах євроінтеграції : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 15–16 трав. 2025 р., м. Чернівці / ЧТЕІ ДТЕУ. – Чернівці : Технодрук, 2025. – С. 303–306. – URL: http://chite.edu.ua/ua/content/download/subsection/nayka/konf_15_05_2025.pdf.
Abstract: Modern technologies have entered our everyday lives, shaping the way we interact with the world, communicate with each other and, most importantly, learn. The innovative development path of border regions requires appropriate changes in the field of higher education. Transformations in this area should be aimed at educating a competent and knowledgeable specialist, who corresponds to the level of development of the society and the requirements of employers. A necessary condition for this is the establishment of active tripartite interaction to coordinate interests between higher education institutions (HEIs), modern business (employers) and government bodies at all levels, both in the border region and between border regions of countries sharing a common border.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/3025
Appears in Collections:14.35.07 Освіта і навчання у вищій професійній школі (тези)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kyfyak_innovative.pdfосновний текст3.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.