Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/3020
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorБрикова, Тетяна Миколаївна / Brykova, Tetiana-
dc.date.accessioned2025-05-09T19:27:24Z-
dc.date.available2025-05-09T19:27:24Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.otherУДК 159.944:331.4:331.3-
dc.identifier.urihttp://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/3020-
dc.description.abstractКультура споживання багато в чому визначає пріоритетні напрямки економічного розвитку країни або регіону. Ця тенденція особливо актуальна для сектору обслуговування, а також дрібного та середнього бізнесу. Барний бізнес є доволі молодою нішею української економіки, яка активно розвивається, долаючи історичні упередження щодо маргінальності цих закладів громадського харчування. У даній роботі було розглянуто соціально-психологічні ризики, які виникають у працівників спеціалізованих барів та ресторанів. Метою представленого дослідження став аналіз потенційних загроз виникнення соціально-психологічних небезпек у роботі працівників спеціалізованих барів, а також пошук можливих шляхів подолання та попередження стресових ситуацій з метою підтримання ресурсності персоналу спеціалізованих барів. Працівники барів та ресторанів працюють в системі взаємовідносин «людина-людина», яка потребує значних психо-емоційних затрат – так звана емоційна праця, яку працівники барів називають однією з найскладніших в їх роботі. Також значною небезпекою працівники барів називають сексуалізацію їх роботи, що значно підвищує стресовість та прискорює професійне вигорання працівників. Задоволеність роботою багато в чому визначається співвідношенням професійного та корпоративного стресу до надбань, які забезпечує робота. Система координат «людина-людина» є непередбачуваною, а тому має підвищену стресовість, що негативно корелює з ресурсністю персоналу та задоволеністю працівників роботою. Стрес є невід’ємною складовою соціономічних професій, але він може контролюватись у бік зниження впровадженням ефективного продуманого менеджменту (розробкою активних протоколів подолання конфліктних або непередбачуваних ситуацій) та проведенням освітньо-навчальних тренінгів для персоналу для формування психологічної стресостійкості працівника, в першу чергу, на робочому місці. Здорова корпоративна атмосфера, вдалий маркетинг та адміністративне керування на всіх рівнях, уважність до потреб та знань працівників дозволяє створити ефективний механізм успішного спеціалізованого барного закладу, що може перетворитись з економічної ніші на національний бренд. The culture of consumption largely determines the priority areas of economic development for a country or region. This trend is especially relevant for the service sector as well as for small and medium-sized businesses. The bar business is a fairly young niche in the Ukrainian economy. It actively develops overcoming historical prejudices regarding the marginality of these catering establishments. This paper examined the socio-psychological risks that arise in front of specialized bars and restaurant employees. Our aim in the presented study was to analyze potential threats of socio-psychological hazards in the specialized bar employees' job and to find possible ways to overcome and prevent stressful situations to maintain the resourcefulness of the specialized bar employees. Workers of bars and restaurants function in a system of “person-person” relationships that requires significant psycho-emotional costs the so-called emotional labor which bar employees call one of the most difficult in their work. Bar workers also call the sexualization of their job a significant danger, which greatly increases stress and accelerates their professional burnout. Job satisfaction is largely determined by the ratio of professional and corporate stress to the benefits due to the occupation. The “person-person” coordinate system is unpredictable and therefore has increased stress that negatively correlates with the resourcefulness of personnel and employee satisfaction with job. Stress is an integral part of socio-economic professions but it can be controlled in a downward direction by implementing effective thoughtful management (developing active protocols for overcoming conflict or unpredictable situations) and conducting educational and training courses for personnel to form the psychological stress resistance of the employee, primarily in the workplace. A healthy corporate atmosphere, successful marketing and administrative management at all levels, as well as attention to the employees' needs and knowledge, allow us to create an effective mechanism for a successful specialized bar establishment that can transform from an economic niche into a national brand.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherБрикова Т. М. СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ НЕБЕЗПЕКИ РОБОТИ ФАХІВЦІВ БАРНОЇ СПРАВИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ / Т. М. Брикова // Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. – 2025. – № 12. – С. 14–20. – DOI:  https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-12-2.uk_UK
dc.subjectспеціалізовані бариuk_UK
dc.subjectкультура споживанняuk_UK
dc.subjectекономічний розвитокuk_UK
dc.subjectстресuk_UK
dc.subjectресурстністьuk_UK
dc.subjectбарний менеджментuk_UK
dc.subjectподолання стресуuk_UK
dc.subjectspecialized barsuk_UK
dc.subjectconsumer cultureuk_UK
dc.subjecteconomic developmentuk_UK
dc.subjectstressuk_UK
dc.subjectresourcefulnessuk_UK
dc.subjectbar managementuk_UK
dc.subjectstress managementuk_UK
dc.titleСоціально-психологічні небезпеки роботи фахівців барної справи у сучасних умовахuk_UK
dc.title.alternativeSocio-Psychological Hazardsin the Bar-Professionals’ Job in the Modern Conditionsuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Располагается в коллекциях:71.33.35 Організація ресторанного господарства

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Brykova_Socio-Psychological.pdfосновний текст417.06 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.