Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/300
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНезвещук-Когут, Тетяна Семенівна-
dc.contributor.authorЯзіна, Вікторія Анатоліївна-
dc.date.accessioned2021-08-19T11:16:03Z-
dc.date.available2021-08-19T11:16:03Z-
dc.date.issued2021-01-
dc.identifier.citationhttp://bses.in.ua/journals/2021/61_2021/19.pdfuk_UK
dc.identifier.issnУДК 338.24:640.41-
dc.identifier.urihttp://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/300-
dc.description.abstractСтаття присвячена засадам функціонування та розвитку ресторанного господарства, яке висвітлено важливою складовою індустрії гостинності. Розглянуто актуальність створення сторінок у соціальних мережах як каталізатора розвитку та дистрибуції послуг закладів ресторанного господарства. Наведено актуальні приклади закладів ресторанного господарства, що активно популяризують свої послуги в соціальних мережах і, при цьому, ефективність їх роботи зростає. Розглянуто міжнародний досвід популяризації ресторанних послуг через соціальні мережі. Особлива увага приділена визначенню головних аспектів, які потрібно враховувати при дистрибуції ресторанних послуг через соціальні мережі. Визначено основні складові в інноваційному управлінні розвитком закладу ресторанного господарства через соціальні мережі. Обґрунтовано необхідність застосування досвіду створення сторінок у соціальних мережах, особливо в період поширення пандемії Covid-19 та наведено особливості створення, наповнення та ведення сторінки. The article is devoted to the principles of functioning and development of the restaurant industry, which is covered by an important component of the hospitality industry. Today, the trend of using social networks among society is constantly growing, while social networks perform many functions, such as communication, information, social and so on. Depending on the company's goals, social networks can be used as an image building channel, helpdesk, communication platform or as a direct sales tool. Promotion through social media is a relatively inexpensive «pleasure» that allows businesses to have direct contact with current and potential customers. The urgency of creating pages in social networks as a catalyst for the development and distribution of services of restaurants is considered. Current examples of restaurants that actively promote their services on social networks and the effectiveness of their work is growing. The international experience of popularization of restaurant services through social networks is considered. Particular attention is paid to identifying the main aspects that need to be considered when distributing restaurant services through social networks. The main components in the innovative management of the restaurant business through social networks are identified. The necessity of applying the experience of creating pages in social networks, especially during the spread of the Covid-19 pandemic, is substantiated and the peculiarities of creating, filling and maintaining a page are given.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherНауковий журнал «Причорноморські економічні студії», Випуск 1 (61) 2021. – с. 100-105uk_UK
dc.subjectдистрибуціяuk_UK
dc.subjectзаклади ресторанного господарстваuk_UK
dc.subjectіндустрія гостинностіuk_UK
dc.subjectпослугиuk_UK
dc.subjectсоціальні мережіuk_UK
dc.subjectInstagramuk_UK
dc.subjectFacebookuk_UK
dc.subjectцільова аудиторіяuk_UK
dc.subjectdistributionuk_UK
dc.subjectrestaurantsuk_UK
dc.subjecthospitality industryuk_UK
dc.subjectservicesuk_UK
dc.subjecttarget audienceuk_UK
dc.subjectsocial networksuk_UK
dc.titleСоціальні мережі як каталізатор розвитку та дистрибуції послуг закладів ресторанного господарстваuk_UK
dc.title.alternativeSocial networks as a catalyst of development and distribution of services of restaurant establishmentsuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:71.35.13 Форми і методи обслуговування в готелях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19.pdfОсновний текст197.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.