Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/2866
Title: Особливості конкурентної стратегії ТНК на світовому ринку
Other Titles: Features of the competitive strategy of TNCs in the world market
Authors: Шлек, Дмитро Миколайович
Keywords: конкурентоспроможність
competitiveness
конкурентна перевага
competitive advantage
конкурентна стратегія
competitive strategy
глобальний ринок
global market
Issue Date: 2024
Publisher: Шлек Д. М. Особливості конкурентної стратегії ТНК на світовому ринку  Features of the competitive strategy of TNCs in the world market : кваліфікаційна робота ; спец. 051 «Економіка» ОП «Міжнародна логістика та управління ланцюгами постачання» / Д. М. Шлек ; наук. кер. А. А. Вдовічен.– Чернівці : ЧТЕІ ДТЕУ, 2024. – 68 с.
Abstract: У кваліфікаційній роботі розглядається зростаючий вплив глобалізаційних процесів у світовій економіці на діяльність транснаціональних корпорацій (ТНК) та стратегії формування їх конкурентних переваг, що підтверджується двома головними факторами: об’єктивна необхідність у розробці нових підходів, які б базувалися не лише на використанні минулого досвіду, а й у повній мірі враховували сучасні реалії міжнародного бізнесу та умов конкурентної боротьби. На основі документів про фінансово-господарську діяльність компанії, досліджено організаційно-управлінську характеристику, здійснено економічний аналіз та аналіз позицій компанії в конкурентному середовищі, здійснено оцінку конкурентної стратегії. У результаті проведеного дослідження запропоновано заходи щодо удосконалення процесу формування конкурентних стратегій. The qualification work examines the growing impact of globalization processes in the world economy on the activities of transnational corporations (TNCs) and the strategies for forming their competitive advantages, which is confirmed by two main factors: the objective need to develop new approaches that would be based not only on the use of past experience, but also fully take into account the modern realities of international business and competitive conditions. Based on documents on the financial and economic activities of the company, the organizational and managerial characteristics were studied, an economic analysis and analysis of the company's positions in the competitive environment were carried out, and an assessment of the competitive strategy was carried out. As a result of the study, measures were proposed to improve the process of forming competitive strategies.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/2866
Appears in Collections:магістр

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shlek_051+.pdfосновний текст1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.