Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/2851
Title: Розвиток транскордонних туристичних кластерів: стратегічні ініціативи та маркетингове забезпечення
Other Titles: The Development of Cross-Border Tourism Clusters: Strategic Initiatives and Marketing Support
Authors: Попадинець, Назарій Миколайович
Незвещук-Когут, Тетяна Семенівна / Nezveshchuk-Kohut, Tetiana
Данило, Ярослав Іванович
Білецька, Наталія Вікторівна
Keywords: кластер
cluster
маркетинг
marketing
ефективність
efficiency
стратегія
strategy
туризм
tourism
туристичний потенціал
tourism potential
транскордонні регіони
cross-border regions
регіон
region
пандемія
pandemic
сталий розвиток
sustainable development
міжнародне співробітництво
international cooperation
іноземні інвестиції
foreign investments
інтернет маркетинг
Internet marketing
глобалізація
globalization
Issue Date: 2024
Publisher: РОЗВИТОК ТРАНСКОРДОННИХ ТУРИСТИЧНИХ КЛАСТЕРІВ: СТРАТЕГІЧНІ ІНІЦІАТИВИ ТА МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ / Н. Попадинець, Т. Незвещук-Когут, Я. Данило, Н. Білецька // Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. – 2024. – № 4. – С. 264–270. – URL: https://heraldes.khmnu.edu.ua/index.php/heraldes/article/view/259/268.
Abstract: У статті акцентовано увагу на необхідності збалансованого розвитку туризму через маркетингове забезпечення, що включає широкий спектр компонентів, від нормативно-правових до інформаційних ресурсів. Проаналізовано ключову роль інформаційного блоку у покращенні маркетингової ефективності. Встановлено, що порівняно з міжнародною практикою, особливо країнами Європейського Союзу, де маркетингові стратегії впроваджуються з метою підтримки та розвитку туризму, Україна має відчутну відсутність досвіду у формуванні національних маркетингових стратегій. Рекомендовано розробка та інтеграція пілотних маркетингових стратегій на регіональному рівні. Висвітлено важливість формування кластерних ініціатив та чітке визначення функцій туристичного кластера як ключових напрямків для стимулювання розвитку регіонального туризму. Розглянуто стратегічні ініціативи розвитку транскордонних туристичних кластерів, які включають комплекс заходів, спрямованих на популяризацію та оптимізацію функціонування кластерів. Основні заходи охоплюють проведення тренінгів, участь у туристичних виставках, розробку веб-сайтів, а також організацію тематичних турів і культурних заходів. Окреслено важливість розробки ефективної маркетингової стратегії на основі детального прогнозування розвитку туристичної сфери, яка повинна включати аналіз поточних тенденцій та впливу зовнішніх факторів. Визначено, що успішність маркетингової стратегії залежатиме від заходів, які допоможуть нейтралізувати негативні тенденції в галузі та сприятимуть залученню туристів. Підкреслено необхідність моніторингу для виявлення ефективності стратегічних ініціатив та коригування дій у майбутньому. Наголошено на потребі створення системи показників для оцінки діяльності туристичної сфери регіону, що дозволить забезпечити довгостроковий розвиток туризму через цілеспрямоване впровадження маркетингових стратегій. Tourism development in border regions is characterized by a number of features, among which favorable geographic conditions play a significant role, facilitating the attraction of both domestic and foreign tourists. This, in turn, helps to provide employment for the local population, increase revenues to local budgets, and improve the socio-economic indicators of border areas. Effective use of regional marketing tools and the application of marketing research results in the field of tourism services can solve many existing problems in this sector. This article focuses on the necessity for balanced tourism development through comprehensive marketing support, which includes a range of components from regulatory to informational resources. It analyzes the pivotal role of the informational segment in enhancing marketing effectiveness. Compared to international practices, particularly in European Union countries where marketing strategies are implemented to support and develop tourism, Ukraine exhibits a notable lack of experience in formulating national marketing strategies. The development and integration of pilot marketing strategies at the regional level are recommended. The importance of forming cluster initiatives and clearly defining the functions of a tourism cluster as key directions for stimulating regional tourism development is highlighted. This study examines strategic initiatives for the development of cross-border tourism clusters, which involve a series of actions aimed at promoting and optimizing cluster operations. Key measures include conducting training, participating in tourism fairs, developing websites, as well as organizing themed tours and cultural events. The importance of developing an effective marketing strategy based on detailed forecasting of the tourism sector's development is outlined, which should include an analysis of current trends and the impact of external factors. It is determined that the success of a marketing strategy will depend on measures that help mitigate negative industry trends and enhance tourist attraction. The necessity of monitoring to assess the effectiveness of strategic initiatives and adjust actions in the future is emphasized. The need to create a system of indicators to evaluate the performance of the tourism sector in the region is highlighted, which will ensure the long-term development of tourism through targeted implementation of marketing strategies.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/2851
Appears in Collections:71.37.75 Економіка, організація, управління, планування та прогнозування туризму

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nezveshchuk-kohut_the development of cross-border.pdfОсновний текст315.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.