Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/2850
Название: Технології автоматизації системи управління у закладах ресторанного господарства
Другие названия: Management System Automation Technologies in Restaurant Establishments
Авторы: Камушков, Олександр Сергійович
Жилко, Олена Вадимівна
Незвещук-Когут, Тетяна Семенівна / Nezveshchuk-Kohut, Tetiana
Ключевые слова: автоматизація
automation
бізнес-процеси
business processes
заклади ресторанного господарства
restaurants
індустрія гостинності
hospitality industry
система управління
management system
Дата публикации: 2022
Издатель: Камушков О. ТЕХНОЛОГІЇ АВТОМАТИЗАЦІЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ У ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА / О. Камушков, О. Жилко, Т. Незвещук-Когут // Економіка та суспільство. – 2022. – № 43. – DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-48.
Аннотация: У статті проаналізовано та узагальнено теоретичні розробки та приклади практичного застосування становлення та розвитку концепту автоматизації у ресторанному бізнесі. Досліджено технології автоматизації у ресторанному бізнесі. Вивчено структуру управління та види діяльності закладів ресторанного господарства. Проаналізовано бізнес-процеси, що використовуються в закладах ресторанного господарства. Визначено основні завдання автоматизації процесів обслуговування. Надано пропозиції та рекомендації із підвищення ефективності впровадження технологій автоматизації у ресторанному бізнесі. Підсумовуючи, плюси і мінуси автоматизованого ресторану, власники бізнесу замінюють ручні процеси автоматизованими, щоб збільшити прибуток, покращити бренд, заощадити гроші та зменшити навантаження. Каси самообслуговування, програми навчання співробітників і цифрові меню є прикладами автоматизації в ресторанному бізнесі. Автоматизовані рішення знижують зв’язок, складні у використанні, не завжди можуть вирішувати складні проблеми та потребують ґрунтовного дослідження із залученням капіталу. Global trends in economic and social development clearly demonstrate that the introduction of automation technologies into any sphere of human activity, society, the process is not only important and necessary, but also extremely relevant. The article analyzes and summarizes theoretical developments and examples of practical application of the formation and development of the concept of automation in the restaurant business. Automation technologies in the restaurant business were studied. The management structure and types of activities of restaurant establishments were studied. Business processes used in restaurants are analyzed. The main tasks of automation of service processes are defined. Proposals and recommendations for increasing the efficiency of the implementation of automation technologies in the restaurant business are provided. Automation increases reliability, saves money and increases efficiency. To summarize the pros and cons of an automated restaurant, business owners are replacing manual processes with automated ones to increase profits, improve branding, save money and reduce workload. Self-service checkouts, employee training programs, and digital menus are examples of automation in the restaurant business. Automated solutions reduce communication, are difficult to use, cannot always solve complex problems, and require extensive research with capital. Business owners try to use various innovative tools, investing in the costs of their implementation. Like many other industries, the restaurant industry continues to actively invest in the automation of its activities in order to reduce costs and save resources. Today, many owners of restaurants are trying to replace the manual labor of their staff with more progressive, efficient technologies as much as possible. Implementation of automation tools gives restaurants a competitive advantage in difficult economic and market conditions. According to several studies, a fully automated restaurant reduces labor costs, minimizes other operating costs and increases profits. In addition, restaurants improve the customer experience when they offer customers self-service and intuitive ways to order food delivery services. Regardless of how a restaurant implements an automated solution, automation tends to increase profits, save money, and enhance the brand.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/2850
Располагается в коллекциях:71.35.75 Економіка, організація, управління, планування та прогнозування готельного господарства

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
nezveshchuk-kohut_management system automation.pdfОсновний текст167.86 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.