Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/278
Title: Теоретичні та методологічні підходи до визначення асортименту
Other Titles: Theoretical and methodological approaches to the assortment definition
Authors: Бозуленко, Олена Ярославівна
Шкабара, Тетяна Леонідівна
Keywords: асортимент
assortment
асортиментна політика
assortment policy
оптимальний асортимент
optimum mix
формування асортименту
assortment building
методи управління асортиментом
assortment management methods
Issue Date: 2017
Publisher: Бізнес-навігатор. 2017. № 3. С. 52-55.
Citation: http://business-navigator.ks.ua/journals/2017/42_2017/11.pdf
Abstract: У статті розглянуто сучасні наукові підходи до трактування сутності асортименту. Визначено товарознавчий та комерційний зміст асортименту. Виокремлено чинники, які впливають на формування асортименту торговельного підприємства. З’ясовано особливості формування структури торгового асортименту. Досліджено різні методики формування асортименту. The article considers modern scientific approaches to the interpretation of the essence of assortment. Merchandising and commercial content of assortment is determined. Factors influencing the formation of an assortment of a trading enterprise are singled out. Features of the formation of trade assortment structure are considered. Different methods of assortment building are investigated.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/278
Appears in Collections:71.01.55 Товарознавство

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.pdf232.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.