Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/273
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБозуленко, Олена Ярославівна-
dc.contributor.authorШкабара, Тетяна Леонідівна-
dc.date.accessioned2021-08-10T06:51:23Z-
dc.date.available2021-08-10T06:51:23Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationhttp://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2021/06/VKNU-ES-2018-N5-%D0%A22.pdfuk_UK
dc.identifier.otherУДК 620.2+339.138-
dc.identifier.urihttp://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/273-
dc.description.abstractУ статті актуалізуються питання важливості підвищення споживчої корисності продовольчих товарів, зокрема на основі розширення товарної пропозиції на вітчизняному ринку харчових продуктів цільового призначення з урахуванням їх класифікаційних означень, функціональних властивостей, показників якості та безпечності. Пропонується поєднання товарознавчих обґрунтувань властивостей відповідних товарів і їх споживчих комплексів з маркетинговим позиціонуванням на ринку. The article is focused on the importance of increasing the consumer utility of food products, in particular, on the basis of expanding the supply of goods in the domestic market of intended food products, taking into account their classification definitions, functional properties, indicators of quality and safety. A comparative analysis of consumer properties of food products of mass consumption and products with improved characteristics are carried out. The following properties of food products, such as biological and physiological value, therapeutic and preventive utility, and some others, which are the basis of rational nutrition of the population, are noted. The methodological prerequisites for creation of complexes of consumer properties of food products for social purpose, functional characteristics, aggregate safety indicators are considered. A combination of commodity substantiation of the properties of the relevant goods and their consumer complexes with marketing positioning on the market is proposed.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2018. № 5(2). С. 182-186.uk_UK
dc.subjectспоживчі властивості товаруuk_UK
dc.subjectconsumer properties of the goodsuk_UK
dc.subjectфункціональність товаруuk_UK
dc.subjectfunctionality of goodsuk_UK
dc.subjectсоціальне призначенняuk_UK
dc.subjectsocial purposeuk_UK
dc.subjectкласифікаційні ознаки товаруuk_UK
dc.subjectclassification marks of the goodsuk_UK
dc.subjectспоживчі комплексиuk_UK
dc.subjectconsumer complexesuk_UK
dc.subjectпозиціонування товаруuk_UK
dc.subjectproduct positioninguk_UK
dc.titleСучасні комплекси споживчих властивостей товарів: ринковий розвитокuk_UK
dc.title.alternativeMODERN COMPLEXES OF CONSUMER PROPERTIES OF GOODS: MARKET DEVELOPMENTuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:71.01.55 Товарознавство

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vchnu_ekon_2018_5(2)__40.pdfОсновний текст433.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.