Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/273
Название: Сучасні комплекси споживчих властивостей товарів: ринковий розвиток
Другие названия: MODERN COMPLEXES OF CONSUMER PROPERTIES OF GOODS: MARKET DEVELOPMENT
Авторы: Бозуленко, Олена Ярославівна
Шкабара, Тетяна Леонідівна
Ключевые слова: споживчі властивості товару
consumer properties of the goods
функціональність товару
functionality of goods
соціальне призначення
social purpose
класифікаційні ознаки товару
classification marks of the goods
споживчі комплекси
consumer complexes
позиціонування товару
product positioning
Дата публикации: 2018
Издатель: Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2018. № 5(2). С. 182-186.
Библиографическое описание: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2021/06/VKNU-ES-2018-N5-%D0%A22.pdf
Аннотация: У статті актуалізуються питання важливості підвищення споживчої корисності продовольчих товарів, зокрема на основі розширення товарної пропозиції на вітчизняному ринку харчових продуктів цільового призначення з урахуванням їх класифікаційних означень, функціональних властивостей, показників якості та безпечності. Пропонується поєднання товарознавчих обґрунтувань властивостей відповідних товарів і їх споживчих комплексів з маркетинговим позиціонуванням на ринку. The article is focused on the importance of increasing the consumer utility of food products, in particular, on the basis of expanding the supply of goods in the domestic market of intended food products, taking into account their classification definitions, functional properties, indicators of quality and safety. A comparative analysis of consumer properties of food products of mass consumption and products with improved characteristics are carried out. The following properties of food products, such as biological and physiological value, therapeutic and preventive utility, and some others, which are the basis of rational nutrition of the population, are noted. The methodological prerequisites for creation of complexes of consumer properties of food products for social purpose, functional characteristics, aggregate safety indicators are considered. A combination of commodity substantiation of the properties of the relevant goods and their consumer complexes with marketing positioning on the market is proposed.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/273
Располагается в коллекциях:71.01.55 Товарознавство

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Vchnu_ekon_2018_5(2)__40.pdfОсновний текст433.69 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.