Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/273
Title: Сучасні комплекси споживчих властивостей товарів: ринковий розвиток
Other Titles: MODERN COMPLEXES OF CONSUMER PROPERTIES OF GOODS: MARKET DEVELOPMENT
Authors: Бозуленко, Олена Ярославівна
Шкабара, Тетяна Леонідівна
Keywords: споживчі властивості товару
consumer properties of the goods
функціональність товару
functionality of goods
соціальне призначення
social purpose
класифікаційні ознаки товару
classification marks of the goods
споживчі комплекси
consumer complexes
позиціонування товару
product positioning
Issue Date: 2018
Publisher: Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2018. № 5(2). С. 182-186.
Citation: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2021/06/VKNU-ES-2018-N5-%D0%A22.pdf
Abstract: У статті актуалізуються питання важливості підвищення споживчої корисності продовольчих товарів, зокрема на основі розширення товарної пропозиції на вітчизняному ринку харчових продуктів цільового призначення з урахуванням їх класифікаційних означень, функціональних властивостей, показників якості та безпечності. Пропонується поєднання товарознавчих обґрунтувань властивостей відповідних товарів і їх споживчих комплексів з маркетинговим позиціонуванням на ринку. The article is focused on the importance of increasing the consumer utility of food products, in particular, on the basis of expanding the supply of goods in the domestic market of intended food products, taking into account their classification definitions, functional properties, indicators of quality and safety. A comparative analysis of consumer properties of food products of mass consumption and products with improved characteristics are carried out. The following properties of food products, such as biological and physiological value, therapeutic and preventive utility, and some others, which are the basis of rational nutrition of the population, are noted. The methodological prerequisites for creation of complexes of consumer properties of food products for social purpose, functional characteristics, aggregate safety indicators are considered. A combination of commodity substantiation of the properties of the relevant goods and their consumer complexes with marketing positioning on the market is proposed.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/273
Appears in Collections:71.01.55 Товарознавство

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vchnu_ekon_2018_5(2)__40.pdfОсновний текст433.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.