Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/2380
Title: Рекламна підтримка імплементації програми лояльності
Other Titles: Advertising support for the implementation of the loyalty program
Authors: Чаплінський, Юрій Богданович
Бозуленко, Олена Ярославівна
Keywords: програма лояльності
маркетингові комунікації
рекламна підтримка програми лояльності
Issue Date: 2021
Publisher: Чаплінський Ю. Б. РЕКЛАМНА ПІДТРИМКА ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ПРОГРАМИ ЛОЯЛЬНОСТІ / Ю. Б. Чаплінський, О. Я. Бозуленко // Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. – 2021. – №3(83). – С. 68–79. – DOI: http://doi.org/10.34025/2310-8185-2021-3.83.05.
Citation: http://doi.org/10.34025/2310-8185-2021-3.83.05
Abstract: Рекламна кампанія в рамках програми лояльності спрямована на залучення нових покупців, формування активної цільової аудиторії, збільшення прибутку. Етапи рекламної підтримки програми лояльності повинні включати: визначення мети проведення рекламної кампанії програми лояльності; виокремлення цільової аудиторії; визначення предмету реклами, спрямованість на конкретну програму лояльності. Рішення щодо вибору засобів розповсюдження рекламної інформації у процесі підтримки програми лояльності приймаються з урахуванням характеристик кожного з цих засобів, детального аналізу їхніх переваг та недоліків. Ефективність рекламної кампанії програми лояльності визначається її змістом, складовими частинами. The loyalty program is an important element of the marketing communication activities of the enterprise, so its implementation should be based on the concept of integrated marketing communications. Integrated marketing communications is a concept of marketing communications planning, related to the need to assess the strategic role of individual areas and find the optimal combination to ensure clarity, consistency and maximize the impact of communication programs through seamless integration of all individual appeals. That is, the loyalty program must be integrated with other elements of the marketing communications system. Combining a loyalty program with elements of advertising, public relations, sales promotion, direct marketing and synthetic marketing communications allows to combine and enhance the benefits of each marketing tool and maximize the effectiveness of the loyalty program to increase business competitiveness. In addition, it should be noted that in the scientific literature insufficient attention is paid to communication (in particular, advertising) support for loyalty programs, which determines the relevance of the research topic. The advertising campaign within the loyalty program is aimed at attracting new customers, forming an active target audience, increasing profits. Stages of loyalty program advertising support should include: determining the purpose of the loyalty program advertising campaign; identification of the target audience; determining the subject of advertising, focus on a specific loyalty program. Decisions on the choice of dissemination means for advertising information in the loyalty program support are made taking into account the characteristics of each of these means as well as a detailed analysis of their advantages and disadvantages. The effectiveness of the loyalty program advertising campaign is determined by its content and components. The introduction of tools for advertising support of the loyalty program by enterprises will maximize its effectiveness, which in the future will bring to a new level of quality management of marketing activities in general, and marketing communications in particular.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/2380
Appears in Collections:06.81.03 Основи підприємництва, маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chaplinskyi_stattya_21.3.pdfосновний текст215.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.