Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/2377
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧаплінський, Юрій Богданович-
dc.date.accessioned2024-09-25T20:31:07Z-
dc.date.available2024-09-25T20:31:07Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationhttp://doi.org/10.34025/2310-8185-2021-2.82.04uk_UK
dc.identifier.otherУДК 339.187.2+658.8-
dc.identifier.urihttp://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/2377-
dc.description.abstractУ статті підходи до оцінки ефективності витрат на розробку, впровадження та реалізацію програми лояльності об’єднано у декілька груп: оцінка витрат на реалізацію програми лояльності через загальну систему показників оцінки лояльності споживача до підприємства чи його товарів (ціна переходу; час споживання; частка споживчої лояльності; відносна лояльність; перевага торговельної марки; поділ потреб; оцінка ставлення; залишковий індекс промоутера; конверсійна модель; омплексна модель); визначення ефективності програми лояльності, враховуючи зміни обсягу продажу або зміни прибутку підприємства; оцінка ефективності інвестиційних проектів (чистий приведений дохід (NPV, Net Present Value), індекс доходності або рентабельності (Profitability Index, PI), період окупності програми лояльності (Payback Period, Pay-Back Period, PBP), внутрішня норма доходності (Internal Rate of Return, IRR)); а також визначення ефективності витрат на реалізацію програми лояльності на основі показника ROMI (Return of Marketing Investment). Визначено показники, які можуть бути застосовані для оцінки ефективності витрат на впровадження та реалізацію програми лояльності. The article defines that enterprises face questions of expediency of development and introduction of modern innovative methods of influence on the consumer, among which it is possible to consider loyalty programs, which are directed on building of mutually beneficial relations with target audiences. Important for the analysis of enterprise loyalty programs are performance indicators, expressed in monetary terms, because each loyalty system has a profitable and costly component. The main approaches to assessing the ffectiveness of costs for the development and implementation of a loyalty program are analyzed and grouped into several groups: assessment of costs for the implementation of a loyalty program through a common system of indicators of consumer loyalty to the company or its products (transition price; share of consumer loyalty, relative loyalty, brand advantage, division of needs, ratio assessment, residual promoter index, conversion model, complex model); determining the effectiveness of the loyalty program, taking into account changes in sales or changes in company profits; assessment of the effectiveness of investment projects (NPV, Net Present Value); index of profitability or profitability (Profitability Index, PI); payback period loyalty program (Payback Period, Pay-Back Period, PBP) internal rate of return (Internal Rate) of Return (IRR), as well as determining the cost-effectiveness of the implementation of the loyalty program on the basis of ROMI (Return of Marketing Investment). Identifies indicators that can be used to assess the cost-effectiveness of the implementation and implementation of the loyalty program. cost-effectiveness for the implementation and implementation of the loyalty program will optimize the marketing activities of the enterprise, which in the future will bring to a new level of quality management of the enterprise in general, and marketing сommunications in particular.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherЧаплінський Ю. ПІДХОДИ ДО ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОГРАМ ЛОЯЛЬНОСТІ / Ю. Чаплінський // Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. – 2021. – №.2 (82). – С. 54–65. – DOI: http://doi.org/10.34025/2310-8185-2021-2.82.04.uk_UK
dc.subjectпрограма лояльностіuk_UK
dc.subjectвитратиuk_UK
dc.subjectпрогдохідuk_UK
dc.subjectприбутокuk_UK
dc.subjectефективністьuk_UK
dc.subjectпоказники ефективностіuk_UK
dc.titleПідходи до оцінки ефективності програми лояльностіuk_UK
dc.title.alternativeApproaches to Evaluating the Effectiveness of the Loyalty Programuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:06.81.03 Основи підприємництва, маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chaplinskyi_stattya_21.2.pdfосновний текст247.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.