Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/2338
Title: Innovations in Teaching and Practices in Ukraine’s Higher Education
Authors: Manachynska, Yulia
Keywords: learning
навчання
digitalization
цифровізація
active methods
активні методи
innovations
інновації
higher education
вища освіта
Issue Date: 2024
Publisher: Manachynska Yu. INNOVATIONS IN TEACHING AND PRACTICES IN UKRAINE’S HIGHER EDUCATION / Yu. Manachynska // Цифрові трансформації та інноваційні технології в економіці : збірник матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф., 14-15 березня 2024 р., м. Ломжа-Харків / Міжнар. акад. приклад. наук в Ломжі ; ПЗВО «Харків. технол. ун-т “ШАГ”». – Ломжа : Вид-во MANS, 2024. – Ч. 2. – С. 26–30.
Abstract: The article examines the role of innovations in teaching and learning practices in Ukraine’s higher education. New challenges of modernity require from the teacher not only comprehensive digitalization but also the introduction of active teaching methods has been determined. Practical introduction of active methods "Flipped Classroom" and "Tutorial" in the conditions of blended learning promotes better mastering and mastering of material by students have been carried out. У статті досліджується роль інновацій у викладацькій та навчальній практиці закладів вищої освіти України. Обґрунтовуються нові виклики сучасності, які вимагають від викладача не лише комплексної цифровізації, але й впровадження активних методів навчання. Досліджено практичне впровадження активних методів «Flipped Classroom» та «Tutorial» в умовах змішаного навчання, що сприяє кращому засвоєнню матеріалу студентами.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/2338
Appears in Collections:14.35.07 Освіта і навчання у вищій професійній школі (тези)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
manachynska_innovations in teaching.pdfОсновний текст811.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.