Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/1802
Назва: Інтернет маркетинг як засіб просування бренду
Інші назви: Internet Marketing as a Means of Brand Promotion
Автори: Вдовічена, Ольга Геннадіївна
Гой, Василь Васильович
Харів, Владислав Вікторович
Теми: маркетингові інструменти
marketing tools
мережа Інтернет
Internet
бренд
brand
пошукова оптимізація
search engine optimization
соціальні медіа
social media
контекстна реклама
contextual advertising
таргетована реклама
targeted advertising
Дата публікації: 2023
Видавництво: Економіка та суспільство, (53). 2023.
Бібліографічний опис: DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-51
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена розгляду актуальних тенденцій просування бренду через використання інструментів Інтернет маркетингу. Визначено роль мережі Інтернет для бізнесу в сучасних умовах. Встановлено виключні характеристики Інтернет маркетингу порівняно із традиційним. Представлено основні цілі його впровадження. Проведено порівняння бренду в традиційному розумінні та бренду компанії в Інтернеті. Визначено випадки, коли досягається найбільша ефективність Інтернет маркетингу. Досліджено, які є найпоширеніші методи просування бренду в Інтернеті нині. Проведено систематизацію інструментів Інтернет маркетингу в розрізі 4 груп: власні медіа, платні медіа, куплені та соціальні медіа. Детально проаналізовано порядок використання пошукової оптимізації, визначено її переваги. Розкрито особливості просування бренду через соціальні медіа. Досліджено порядок запуску контекстної та таргетованої реклами. Запропоновано рекомендації, які підвищують ефективність інструментів Інтернет маркетингу. In today's digital world, it is impossible to imagine the successful operation of a company without including an online network. This is due to the fact that every year the percentage of Internet users grows, and therefore the number of potential consumers of goods and services increases. Against this background, there is a need to regulate the activity of promoting goods online, which is embodied in the formation of Internet marketing. The purpose of the scientific research is to study the peculiarities of the use of Internet marketing as a tool for brand promotion, through the prism of taking into account modern trends in this field. The tools of analysis and synthesis, systematization, comparison, graphic presentation, induction and statistical observation were used to conduct the research. The article is devoted to consideration of current trends in brand promotion through the use of Internet marketing tools. The role of the Internet for business in modern conditions is defined. The exceptional characteristics of Internet marketing compared to traditional marketing have been established. The main goals of its implementation are presented. A comparison of the brand in the traditional sense and the company's brand on the Internet is made. The cases when the greatest efficiency of Internet marketing is achieved are determined. It has been studied what are the most common methods of brand promotion on the Internet today. Internet marketing tools were systematized into 4 groups: own media, paid media, purchased media, and social media. The procedure for using search optimization has been analyzed in detail, and its advantages have been determined. Features of brand promotion through social media are revealed. The procedure for launching contextual and targeted advertising has been studied. Recommendations are offered that increase the effectiveness of Internet marketing tools. The practical value of the research lies in the possibility of using the research results for companies that want to start using the advantages of Internet marketing to promote their own goods and services, as well as for those that are already working in this direction, but have not achieved the desired results.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/1802
Розташовується у зібраннях:82.15.21.09 Маркетингова діяльність

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Інтернет маркетинг як засіб просування бренду.pdfОсновний текст302.87 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.