Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/1776
Название: Український бізнес в період війни: стан, проблеми та перспективи
Другие названия: Ukrainian Business During the War: Current, Condition, Problems and Prospects
Авторы: Урсакій, Юлія Анатоліївна
Пенюк, Валерія Олександрівна
Ключевые слова: бізнес
business
підприємництво
entrepreneurship
підприємство
enterprise
компанія
company
підприємницька діяльність
entrepreneurial activity
криза
crisis
війна
war
релокація
relocation
Дата публикации: 2022
Издатель: Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Чернівці: ЧТЕІ ДТЕУ, 2022. - Вип. ІІІ (87). Економічні науки. - С.57-69
Аннотация: Актуальність. Постановка проблеми. Забезпечення стійкого зростання ґрунтується на ефективності, стійкості та динамічності розвитку підприємств як об’єктивно необхідних умов їхньої діяльності, що, своєю чергою, впливає на поліпшення економічних результатів галузей і секторів економіки України. Підприємництво є невід’ємним складником ринкової економіки, що сприяє вирішенню цілої низки соціальних, економічних та науково-технічних проблем суспільства. Це соціальноекономічний фундамент, без якого не може розвиватися будь-яка інноваційноорієнтована економіка європейської держави. Здорове бізнес-середовище продукує конкурентну боротьбу та виводить на якісно новий рівень підприємницьку діяльність. Але ті процеси, які відбулися з початком повномасштабного вторгнення в Україну, порушили всі норми і правила життєдіяльності всього суспільства. Український бізнес зазнав непоправних втрат, збитки яких оцінюються у 87 млрд дол. Від втрати попиту та ланцюгів постачання до повного фізичного знищення – такі наслідки військової агресії російської федерації. Тому наразі мова не йде про потужні конкурентні переваги, якими до війни володіли та могли розвивати вітчизняні компанії. Але варто зауважити такий феномен не тільки українського суспільства, але й українського бізнесу: підприємства, які вижили, намагаються адаптуватися до поточних умов, 93% бізнесу беруть участь у волонтерській діяльності, створюються нові юридичні та фізичні особи. В майбутньому це допоможе створити міцну, конкурентоспроможну економічну систему України. Мета дослідження – аналіз діяльності бізнесу під час війни, його проблем та перспектив розвитку, що допомагає якісно оцінити сучасний стан підприємництва. Методологія. У процесі виконання дослідження використано загальнонаукові теоретичні методи: системний аналіз – для з’ясування основних категорій дослідження; абстрактно-логічний метод – для здійснення теоретичних узагальнень та висновків про стан, проблеми та перспективи розвитку підприємницької діяльності, графічний метод – для наочного представлення теоретичного й аналітичного матеріалу щодо відображення стану та характеристики підприємств за п’ять місяців війни. Результати. У дослідженні розглянуто сучасний стан підприємницької діяльності в Україні. Визначено кількість підприємств, які фізично були втрачені, та збитки, які поніс бізнес загалом. Досліджено фактори, які допомогли певною мірою стабілізувати діяльність підприємств: роль релокації у збереженні підприємств; ефективна організація та управління персоналом; поновлення логістичних ланцюгів. Графічний аналіз дав змогу в динаміці проаналізувати стан функціонування підприємств та визначити їхню географічну приналежність. Також визначено проблеми з якими стикається бізнес в умовах війни. Практичне значення. На основі проведеного аналізу та визначенні основних проблем функціонування підприємств запропоновано шляхи стабілізації та подолання кризи, які допоможуть у майбутньому уникнути глибоких кризових ям. Спрогнозовано основні галузеві напрями, які полегшать визначення вектору розвитку та конкурентоспроможності підприємств. Перспективи подальших досліджень. Аналіз діяльності стану підприємницької діяльності на соціально-економічний розвиток країни. Ensuring sustainable growth is based on the efficiency, stability and dynamism of the development of enterprises as objectively necessary conditions for their activity, which, in turn, contributes to the improvement of the economic results of industries and sectors of the economy of Ukraine. Entrepreneurship is an integral component of the market economy, which contributes to solving a number of social, economic, and scientific and technical problems of society. This is the socio-economic foundation without which any innovation-oriented economy of any European state cannot develop. A healthy business environment produces competition and brings entrepreneurial activity to a qualitatively new level. But the processes that took place with the beginning of the full-scale invasion of Ukraine violated all the norms and rules of the life of the entire society. Ukrainian business suffered immeasurable damage, the losses of which are estimated at 87 billion dollars. From the loss of demand and supply chains to complete physical destruction, these are the consequences of the Russian Federation's military aggression. Therefore, at present we are not talking about powerful competitive advantages that domestic companies possessed and could develop before the war. But the phenomenon not only of Ukrainian society, but also of Ukrainian business is worth noting: surviving enterprises are trying to adapt to current conditions, 93% of businesses participate in volunteer activities, new legal entities and individuals have been created. In the future, this will help create a strong, competitive economic system of Ukraine. The purpose of the study is to analyze business activity during the war, its problems and development prospects, which helps to qualitatively assess the current state of entrepreneurship. In the process of carrying out the research, general scientific theoretical methods were used: system analysis - to clarify the main categories of the research; the abstract-logical method - for making theoretical generalizations and conclusions about the state, problems and prospects of the development of entrepreneurial activity, the graphic method - for the visual presentation of theoretical and analytical material regarding the display of the state and characteristics of enterprises during the five months of the war. The study examines the current state of entrepreneurial activity in Ukraine. The number of enterprises that were physically ruined and the losses suffered by the business as a whole were determined. Factors that helped stabilize the activities of enterprises to some extent were investigated: the role of relocation in the preservation of enterprises; effective organization and personnel management; renewal of logistics chains. Graphical analysis made it possible to dynamically analyze the state of functioning of enterprises and determine their geographical affiliation. The problems faced by business in the conditions of war are also defined. Based on the analysis and determination of the main problems of the functioning of enterprises, the authors proposed the ways to stabilize and to overcome the crisis, which will help to avoid deep crisis pits in the future. Besides it the study forecasts main industry directions, which will facilitate the determination of the vector of development and competitiveness of enterprises.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/1776
Располагается в коллекциях:82.15.21.15 Великий, середній і малий бізнес

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Український бізнес в період війни.pdfОсновний текст442.84 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.