Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/1396
Назва: Управління ресторанним господарством як складовою частиною сфери послуг
Інші назви: Management by Restaurant Household as a Complex Service Industries
Автори: Долга, Галина Венедиктівна
Теми: управління
сфера послуг
гостинність
ресторанне господарство
ресторанний бізнес
інноваційні тренди
конкурентоспроможність.
management
service industries
hospitality
restaurant household
restaurant business
innovative trends
competitiveness
Дата публікації: 2019
Видавництво: Приазовський економічний вісник. 2019. Вип. 3(14). С.160-165.
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено науково-теоретичні положення щодо управління ресторанним господарством як складовою частиною сфери послуг. Розглянуто теоретичні основи ресторанного господарства та визначено його особливості. Обґрунтовано соціально-економічне значення ресторанного господарства. Зазначено сучасні тенденції розвитку ресторанного господарства: поглиблення спеціалізації ресторанної пропозиції; утворення міжнародних ресторанних ланцюгів; розвиток мережі малих підприємств; упровадження у сферу гостинності нових комп’ютерних технологій. Окреслено інноваційні тренди в підвищенні системи управління ресторанним підприємством. У зв’язку з тим, що активне реформування економіки країни зумовлює необхідність формування організаційно-економічного механізму управління ресторанним підприємством в умовах конкуренції, запропоновано програму щодо ефективного управління ресторанним підприємством та підвищення його конкурентоспроможності. Significant dynamics and uncertainty of the modern socio-economic environment, increased competition in the consumer market require management of restaurant enterprises to create new creative management decisions to ensure their effective functioning and sustainable development. Adaptive management of the development of a restaurant business becomes particularly relevant in connection with a significant weakening of the positions of domestic enterprises, due to ineffective management in the conditions of the financial and economic crisis. The article deals with the scientific and theoretical aspects of managing the restaurant industry as a component of the servise sector. The theoretical foundations of the restaurant industry are considered. It is a modern business that is rapidly developing and takes on various forms. Restaurant economy is a type of economic activity of business entities in providing services to meet the needs of consumers in the diet with or without leisure activities. The features of the restaurant industry are determined. The restaurant economy is characterized by general features which is based on satisfaction of human needs in the consumption of food and beverages. The socio-economic importance of the restaurant industry is substantiated which is that it as a branch of material production, participates in the creation of a cumulative social product and national income, creates value and consumer value; acts as a factor in saving public labor costs for cooking and servicing its consumption; occupies an important place in the system of labor organization at enterprises of other branches of the economy; it is important in organizing the life of the population which is a qualitative characteristic of the level of development of the state’s economy. The modern tendencies of development of restaurant economy are mentioned: deepening of specialization of restaurant offer; formation of international restaurant chains; development of a network of small enterprises; introducing into the sphere of hospitality of new computer technologies. The innovative trends in improving the management system of restaurant enterprises are outlined. Due to the fact that the active reformation of the country’s economy necessitates the formation of an organizational and economic mechanism for managing a restaurant enterprise in a competitive environment, a program has been proposed on the effective management of restaurant enterprises and enhancement of their competitiveness
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/1396
ISSN: 2522-4263
Розташовується у зібраннях:71.33.75 Економіка, організація, управління, планування та прогнозування в ресторанному господарстві

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
29.pdf319.14 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.