Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/1204
Title: Методичні аспекти оцінки якості послуг комунальних підприємств щодо поводження з твердими побутовими відходами
Other Titles: Methodological aspects of quality assessment of municipal enterprises 'services for solid household waste
Authors: Рилєєв, Сергій Володимирович
Скрипник, Микола Євгенович
Keywords: житлово-комунальне господарство
housing and communal services
житлово-комунальні підприємства
housing and communal enterprises
комунальні підприємства
utility companies
комунальні послуги
utilities
тверді побутові відходи
solid household waste
якість
quality
управління якістю
quality management
якість комунальних послуг
quality of utilities
стандарти якості
quality standards
оцінка якості
quality assessment
індикатори якості
quality indicators
Issue Date: 2018
Publisher: Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту: Економічні науки. Чернівці, 2018. Вип. І-IІ (69-70). С. 270–278
Citation: http://chtei-knteu.cv.ua/herald/content/download/archive/2018/43.pdf
Abstract: У статті структуровані завдання управління якістю послуг підприємств системи житлово-комунального господарства (ЖКГ) загалом та сфери поводження з твердими побутовими відходами (ТПВ) зокрема. Розглянуто функції, які повинна виконувати система моніторингу та оцінки якості комунальних послуг. Висвітлено основні положення щодо оцінки якості послуг сфери поводження з ТПВ на основі стандартів ЖКГ. Узагальнено класифікацію показників-індикаторів якості послуг, які надаються комунальними підприємствами сфери поводження з ТПВ, в системі забезпечення інформаційних потреб управління всіх рівнів, а також публічного контролю (нагляду) з боку відповідних органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та громадських організацій (громадян). Акцентовано увагу на проблемах публічності, достовірності та неупередженості інформації в системі оцінки та контролю якості послуг комунальних підприємств. Визначено подальші напрями удосконалення методики оцінки якості послуг комунальних підприємств щодо поводження з ТПВ шляхом деталізації показників-індикаторів відповідно до потреб управління, вимог чинного законодавства, забезпечення ресурсозбереження та життєдіяльності населення. The article deals with the structured tasks of quality management of the services of enterprises of the housing and communal services system in general and the areas of management of solid household waste (SHW) in particular. The functions, which should be performed by the system of monitoring and assessing the quality of utilities, are considered. The main provisions concerning the quality assessment of SHW management services on the basis of standards of housing and communal services are highlighted. The classification of indicator indicators of the quality of services provided by utility companies in the sphere of treatment of SHW, in the system of ensuring the information needs of management at all levels, as well as public control (supervision) by the relevant executive authorities, local selfgovernment and public organizations (citizens) is generalized. The attention is focused on the issues of publicity, reliability and impartiality of information in the system of evaluation and quality control of services of communal enterprises. Further directions of improvement of the methodology for assessing the quality of utilities services for the management of SHW by means of the detailed indicators-indicators in accordance with the needs of the management, requirements of the current legislation, ensuring resource saving and life of the population are determined.
URI: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/1204
Appears in Collections:87.01.75.27 Ринок товарів і послуг, пов'язаних з охороною довкілля

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vchtei_2018_1-2_41.pdfОсновний текст319.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.