Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/1152
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPalamarek, Karina-
dc.contributor.authorBagrii, Konon-
dc.date.accessioned2021-11-04T07:54:32Z-
dc.date.available2021-11-04T07:54:32Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationhttps://mest.meste.org/MEST_1_2020/15_04.pdfuk_UK
dc.identifier.issn1984-6428-
dc.identifier.urihttp://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/1152-
dc.description.abstractAny economic crisis leads to increased risks, increased competition and deterioration of the financial position of many hospitality businesses. A weak hotel management system, inadequate customer relationships, and revenue management often trigger the crisis of the hotel business. The adverse economic environment is forcing hotel managers to revise their development strategy, namely, to optimize their operations by reducing costs and using marketing tools. Those enterprises that manage to reduce costs without losing the quality of the services provided are in the most demand and competitive in a crisis. Improving the quality of the hotel offer to the level of international standards, expanding markets and training specialists in accordance with the requirements of world standards is indispensable to ensure the development of tourism in the context of deepening relations between Ukraine and the European Union. The development strategy of the industry requires state financial support in the main areas: attracting tourists to selected target markets; bringing national standards, safety standards, quality of goods and services in line with international requirements. In the article, the authors form their own point of view on the efficiency of functioning of the hotel enterprise in a crisis. The authors study the main trends in the development of the hotel business; analyze the hotel business in Ukraine based on statistics and expert opinions. The methods of management of the hotel enterprise during the crisis are presented. The authors have developed a three-level model of functioning of hotel enterprises in Ukraine in times of crisis, which will help to improve the financial situation for managers and managers of hotel enterprises in times of crisis. Будь -яка економічна криза призводить до збільшення ризиків, посилення конкуренції та погіршення фінансового становища багатьох підприємств гостинності. Слабка система управління готелями, неадекватні відносини з клієнтами та управління доходами часто викликають кризу готельного бізнесу. Несприятливе економічне середовище змушує керівників готелів переглядати свою стратегію розвитку, а саме оптимізувати свою діяльність за рахунок зниження витрат та використання інструментів маркетингу. Ті підприємства, яким вдається знизити витрати, не втрачаючи якості наданих послуг, найбільш затребувані та конкурентоспроможні в умовах кризи. Підвищення якості готельної пропозиції до рівня міжнародних стандартів, розширення ринків та підготовка фахівців відповідно до вимог світових стандартів є незамінним для забезпечення розвитку туризму в контексті поглиблення відносин між Україною та Європейським Союзом. Стратегія розвитку галузі потребує державної фінансової підтримки в основних сферах: залученні туристів на обрані цільові ринки; приведення національних стандартів, стандартів безпеки, якості товарів та послуг у відповідність до міжнародних вимог. У статті автори формують власну точку зору щодо ефективності функціонування готельного підприємства в умовах кризи. Автори вивчають основні тенденції розвитку готельного бізнесу; аналізувати готельний бізнес в Україні на основі статистичних даних та висновків експертів. Представлено методи управління готельним підприємством під час кризи. Автори розробили трирівневу модель функціонування готельних підприємств в Україні в часи кризи, яка допоможе покращити фінансове становище керівників та керівників готельних підприємств у часи кризиuk_UK
dc.language.isoenuk_UK
dc.publisherMEST Journal, 15 January, 8(1), pp. 25-35uk_UK
dc.subjecthotel enterpriseuk_UK
dc.subjectготельне підприємствоuk_UK
dc.subjectcrisisuk_UK
dc.subjectкризаuk_UK
dc.subjectmanagementuk_UK
dc.subjectменеджментuk_UK
dc.subjecthotel businessuk_UK
dc.subjectготельний бізнесuk_UK
dc.subjectcrisis managementuk_UK
dc.subjectкризовий менеджментuk_UK
dc.subjectanalysisuk_UK
dc.subjectаналізuk_UK
dc.subjectstrategic managementuk_UK
dc.subjectстратегічний менеджментuk_UK
dc.titleTendencies for the development of hotels in Ukraine under crisis situationsuk_UK
dc.title.alternativeТенденції розвитку готелів в Україні в умовах кризиuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:71.35.01 Загальні питання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15_04.pdfОсновний текст367.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.