Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/1104
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHyshchuk, Roman-
dc.contributor.authorPylypets', Olexandra-
dc.date.accessioned2021-10-30T08:50:25Z-
dc.date.available2021-10-30T08:50:25Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.otherUDC 911.6:379.851(477.8)-
dc.identifier.urihttp://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/1104-
dc.description.abstractIn the course of scientific research found that for parameterization of complex socio-economic processes with the use of transport infrastructure in tourism advisable to use transport accessibility ratio (the ratio of current and potential routes) with auxiliary coefficients movement time or distance of travel or the tourist center facility within the first. In this article was first investigated the problem of understanding the theoretical and ethodological foundations and practical solution of transport accessibility of tourist and excursion objects, on the example of Chernivtsi city. Given the average rate of transport accessibility of tourists to Chernivtsi nearest airport (0.575), the use of direct flights from Chernivtsi obvious since the nearest infrastructure nearby passenger airports (including Romanian), without running Chernivtsi be able to meet the potential needs of the city only in 57.5%. Otherwise reasonable alternative supplies Transfer of tourists from nearby international airports “Ivano-Frankivsk”, “L’viv” named after D. Halytskyi that concerning, among all others, are the best indicators of transport accessibility (0.823 and 0.641 respectively). Overall, the current rate of Chernivtsi transport accessibility is up to 0.858 if conditionally accept that the level of satisfaction of the needs of all tourists wishing to visit the city by road and rail passenger transport is 100%. In general, today the organization of municipal transport scheme of motion in Chernivtsi city to tourist objects requiring priority of improving on the main points of arrival of tourists and sightseers, and major hotels in the city because the average level of public transit for the needs of tourists by 80% theoretically the best indicator. / Комплексно досліджено вплив транспортної доступності на використання туристичних ресурсів, визначено основні методологічні засади та підходи вивчення транспортної доступності. Зокрема, запропоновано формулу розрахунку коефіцієнту транспортної доступності туристичних об’єктів із урахуванням розробленої шкали коефіцієнтів відстані та часу руху до туристичної дестинації. Розраховані коефіцієнти транспортної доступності i запропоновані оптимізаційні кроки її поліпшення в м. Чернівці відносно найважливіших аспектів, які впливають на неї.uk_UK
dc.language.isoenuk_UK
dc.publisherЧасопис соціально-економічної географії. Харків. Випуск 20(1), 2016. С. 91-95uk_UK
dc.subjecttransport accessibility to tourist objectsuk_UK
dc.subjecttourist destinationsuk_UK
dc.subjectexcursion tourism coefficientuk_UK
dc.subjecthistorical and cultural objectsuk_UK
dc.subjecttransport infrastructureuk_UK
dc.subjectlines of communicationuk_UK
dc.subjectтранспортна доступність до туристичних об’єктівuk_UK
dc.subjectтуристична дестинаціяuk_UK
dc.subjectекскурсійний туризмuk_UK
dc.subjectкоефіцієнтuk_UK
dc.subjectісторико-культурні об’єктиuk_UK
dc.subjectтранспортна інфраструктураuk_UK
dc.subjectшляхи сполученняuk_UK
dc.titleTransport Accessibility as Factor of Excursion Tourism Development (Case of Chernivtsi, Ukraine)uk_UK
dc.title.alternativeТранспортна доступність як чинник розвитку екскурсійного туризму (на прикладі міста Чернівці)uk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:71.37.01 Загальні питання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cтаття_Гищук_Пилипець_2016.pdfОсновний текст175.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.