Please use this identifier to cite or link to this item: http://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/1066
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВдовічена, Ольга Геннадіївна-
dc.contributor.authorШупрудько, Наталія Володимирівна-
dc.contributor.authorВовк, Світлана Володимирівна-
dc.date.accessioned2021-10-27T17:00:43Z-
dc.date.available2021-10-27T17:00:43Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.otherУДК 338-
dc.identifier.urihttp://rps.chtei-knteu.cv.ua:8585/jspui/handle/123456789/1066-
dc.description.abstractУ статті досліджується особливості розвитку регіональних брендів, застосовуючи практику областей України, як один із важливих елементів для розвитку регіонів у сучасних умовах. Проаналізовано сутність категорії "регіональний брендинг" та визначені його структурні показники. Досліджено головні етапи формування стратегії розвитку регіонального брендингу та узагальнено послідовність дій управлінців на кожному етапі. Визначено головні цілі регіонального брендингу по відношенню до різних груп стейкW холдерів. Досліджено стан формування регіональних брендів та виявлення проблем просування їх у наW ціональному просторі. Визначено, які необхідно застосовувати інструменти під час створення ефективW ного регіонального брендмейкінгу. Описано процедуру просування брендингу регіону на основі поетапW них обгрунтованих схвальних рішень управлінців. Надано класифікацію брендингових моделей регіону за основними індикаторами. Визначено головні елементи стратегічного плану з просування регіональW ного брендингу. Описано успішний досвід із застосування брендингу регіонів у межах України. РозгляW нуто регіональний бренд як важливий фактор конкурентної територіальної переваги, який створює поW зитивний імідж регіону і стає основою подальшого його економічного розвитку. The paper studies the features of the development of regional brands, using the practice of the regions of Ukraine as one of the important elements for the development of regions in modern conditions. The essence of the category "regional branding" is analyzed and its structural indicators are determined. The main stages of formation of the strategy of regional branding development are investigated and the sequence of actions of managers at each stage is generalized. The main goals of regional branding in relation to different groups of stakeholders are defined. The state of formation of regional brands and identification of problems of their promotion in the national space is investigated. Identified which tools should be used to create effective regional branding. The procedure for promoting the branding of the region on the basis of stepWbyWstep reasonable approval decisions of managers is described. The classification of branding models of the region according to the main indicators is given. The main elements of the strategic plan for the promotion of regional branding are identified. The successful experience in the application of regional branding within Ukraine is described. The regional brand is considered as an important factor of competitive territorial advantage, which creates a positive image of the region and becomes the basis for its further economic development. The main goals of territorial branding in relation to different groups of stakeholders are schematically reflected, which allows to take measures to form and implement an effective strategy for the development of territories. An analysis of the formation of brand identity, which provides an attractive image of the region, but requires additional resources to reduce differentiation in the perception of the brand by different segments of consumers. The most popular concepts for the formation and management of an effective brand in the region are studied, the use of strategic marketing to create a recognizable brand of the region is substantiated and the methods of its use are analyzed. Аn approach to the creation and promotion of regional branding has been developed, based on the use of indicators and regional preferences.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherІнститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України, Редакція журналу Економіка та держава, випуск №11, 2020, с 69-74.uk_UK
dc.subjectрегіональний брендuk_UK
dc.subjectregional branduk_UK
dc.subjectтериторіальний брендингuk_UK
dc.subjectterritorial branduk_UK
dc.subjectстратегія брендингового розвитку регіонуuk_UK
dc.subjectstrategy of branding development of the regionuk_UK
dc.subjectбрендмейкінгuk_UK
dc.subjectbrandinguk_UK
dc.subjectбрендингові моделіuk_UK
dc.subjectbranding modelsuk_UK
dc.titleРозвиток регіональних брендів (практика областей України)uk_UK
dc.title.alternativeDevelopment of Regional Brands (Practice of Regions of Ukraine)uk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:23.01.14 Комерційні питання, маркетинг, кон'юнктура, реклама

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
74.pdfОсновний текст299.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.